GELOMBANG MERAH STUDIUM PUNCA PENYOKONG PAS MEROYAN

::Pewaris Anak Bangsa::

kata kawan pu3, sukan ini menyatukan semua orang tidak kira pegangan politik. tetapi apa yang pu3 perhatikan semlam keadaanya berbeza. dalam menyokong pasukan  Red Worrior dan ATM yang berakhir kemenangan Red Worrior. Ada pula tu pemandangan yang merosakkan suasana. Bayangka seluruh studium diwarnai pakaian serba merah. Fuh semangat pu3 tengok. Gelombang Merah woooooo top-top.. eh? tu bendera apa pula menyelit antara khalayak merah. bukan sahaja bangang, marah rendah sungguh moral mereka dalam politik. ini perlwanan akhir bola sepak ker atau himpunan rasa penyokong PAS yang teruja melihat ramainya penyokong bola sepak?

pemandangan sebenar semasa perlawanan akhir Piala Malaysia 2012

tetapi lagi bangang pu3 tengok apabila adalah penyoong PAS yang telah mengedit bnner Gelombang merah itu kepda tulisan yang tertera di dalam gambar di bawah ini. Gambar asal yang ditunjukan di atas adalah tulisan sebenar. masa tengok di FB, pu3 tertanya-tanya pula, semalam.. masa enonton perlawanan ini, tak ada pula pu3 nampak banner look macam kena 'ion' lagi licin ni.  Agaknya budak pakatan teruja nak tayang konon ada banner menolak DSP Najib.  memang bangang punya editor murahan!

banner yang sdah diedit tulisannya
dan terbukti apabila tindakan photoshopedit ini dipaparkan di laman facebook. percubaan yang gagal nampaknya mamat ni ( safri othman) 


sebenarnya perangai mengedit tokok tambah dan membawa bendera PAS ni, akalnya tak panjang. Kalau iyapun jiwa PAS lebih. janganlah menjatuhkan nama bai penyokong kelantan yang datang kerana menyokong bola sepak. masa duduk tu, tak peduli dah sama ada orang sbelah tu penyokong UMNO ataupun PAS. sebab menyokong pasukan kesayangan!

Bawa bendera PAS tu bukan penyebab juga pasukan Red Worrior mnang semalam ya. Sememangnya pasukan itu sudah menonjol semenjak diterajui oleh Tan Sri Anuar Musa. Itu yang pu3 nampalah bro. hal lain, pu3 tak nak kata yer.

kalau tak suka gelombang merah di kelantan.. nik aziz konoler berusaha tukar pula nama Red Worrior pe Green worrior... ish2.. tak sesuai sugguh ambo baca nama tu.

apapun, nasihat pu3.pnyokong PAS. janganlah nak mencemar nama baik pasukan kelantan atau semangat kesukanan. Usah mempoltikkan bola sepak ini. Cuup-cukuplah PAS dan mempoitikkan Agama Islam dem kepentigan pliti mereka walaupun hakikatnya agama Islam dan politik tidak boleh dipishkan. sebagai tambahan. kehidupan kita ni juga sebenarna tidak boleh dipisahkan politi jga tau. tak pecaya? sila rujuk pakar atau cari je  bahan berasaskan sains sosial tau
gelombang merah menyambut ketibaan Red Worrior di lapangan terbang jam6.30 petangi tadi (sumber FB)
#BNBah
#BNBagus
#GelombangMerah

Comments

Popular Posts