PERKARA SEBENAR DISEBALIK FITNAH DILEMPAR OLEH MEDIA PAKATAN : ISU PENUTUPAN KEDUTAAN MALAYSIA DI QATAR

::Pewaris Anak Bangsa::



perkara sebenar disebalik fitnah yang dilemparkan oleh media Haramkan Daily Klentong Net....

Kedutaan Malaysia di Qatar tidak ditutup kepada orang ramai atau menghentikan segala operasi kepada rakyat Malaysia di Doha, sebaliknya mereka memindahkan operasi mereka ke pejabat sementara yang terletak di Hotel St Regis.Perkara tersebut terpaksa dilakukan kerana jumlah delegasi Malaysia yang besar yang menghadiri Forum Pelabur Asia 2012 (IIF 2012) di hotel berkenaan dan kekuatan tenaga kerja kedutaan kita di Qatar hanya tiga orang sahaja termasuk Tuan Duta.

Rombongan dari Sarawak yang diketuai oleh Tan Sri Abdul Taib Mahmud, diikuti oleh Timbalan Ketua Menteri dan menteri-menteri Sarawak juga turut hadir untuk menarik pelabur dari Qatar dan pelabur negara-negara lain yang menghadiri forum ters
ebut supaya melabur di Sarawak. Rombongan dari Sarawak juga turut mempromosikan Halal Hub Tanjung Manis. Bukan setakat rombongan dari Sarawak, ramai juga ahli-ahli perniagaan lain dari Malaysia yang turut hadir ke forum tersebut bagi mencari pelaburan-pelaburan di luar negara.

Seperti yang diketahui umum, Malaysia mempunyai hubungan yang rapat dengan negara-negara Timur Tengah kerana persamaan agama dan memudahkan para pelabur dari Malaysia dan negara-negara Timur Tengah bertukar-tukar pelaburan. Kesempatan itulah yang diambil pelabur-pelabur Malaysia untuk mencari peluang di Timur Tengah dan dalam masa yang sama menarik pelabur Timur Tengah datang ke Malaysia. Atas sebab itulah forum itu dihadiri oleh ramai ahli-ahli perniagaan dari Malaysia.Manakala kehadiran Rosmah pula bukan untuk forum utama atau majlis besar forum tersebut. Itu hanya dihadiri oleh Ketua Menteri Sarawak yang mana beliau turut menyampaikan ucaptama.

Forum itu terbahagi kepada beberapa cabang. Dan salah satu cabangnya melibatkan usahawan wanita. Rosmah dijemput oleh Persatuan Usahawan Wanita Qatar untuk bercakap mengenai perniagaan yang melibatkan

kesian depa...mengata Utusan..akhbar sendiri jauh lebih teruk..suka buat cerita fitnah lak tu...ki ki ki





SUMBER : Arrifin Hussin FB

Comments

Popular Posts