ATM vs KELANTAN

Pelik tul pu3 dengan fiil manusia yang tak senang kalau ada sesuatu yang sedikit lari dari kebiasaan tetapi ia bukan menjadi kesalahanpun

Malam ini, pasukan ATM buat pertama kalinya berlawan di pusingan akhir piala Malaysia bersama pasukan Red Worrior yang sudah terbukti kegagahan mereka di padang bola sepak sebelum ini.

Hal ini, biarkn dahulu. Cerita pu3 berkaitan dengan tweet seseorang yang mempertikaikan penglibatan ATM dalm arena sukan. Tengok gambar di atas. Boleh pula dipertikai isu membayar cukai dengan gaji ATM? Potongan cukai pendapatan itu hanya khusus membayar gaji Angkatan tentera Malaysia sahaja?

Bagi pu3 pendapatnya di tweet tu tak sepatutnya disokong sebagai pendapat yang bijak. (Sengaja pu3 tutup nama pemilik akaun tersebut. Tetapi andai masih ada lagi hujahannya di twitter yang nampak tak cerdiknya. Sah pu3 highlight lg namanya!)

Agaknya mamat ni, terlupa bahawa ATM bukan sahaja melibatkan diri dalam menjaga keselamatan semata. Malahan mereka juga melibatkan diri dalam kegiatan bakti khidmat kepada masyarakat. Agaknya itupun salah juga pada pandangan 'mamat' yang menganggap satu kerugian dia membayar cukai pendapatan sebagai membayar gaji ATM.

Berapa sen sangat setahun dia kena bayar cukai tu? Andai dia ni seorang kakitangan kerajaan. Sah dia sendiri boleh letakkan dirinya sebagai sebahagian yang menerima gaji dari pemotongan cukai pendapatannya! So dengan itu, dia pastikanlah dia laksanakan tanggungjawabnya berdasarkan ikrar janji semasa menerima jawatan tersebut.

Apapun.. Pu3 hanya memberi pandangan pu3.

All the best ATM mahupun Red Worrior. Pu3 bukan penyokong mana-mana pasukan bola sepak. Tahu menonton sahaja. Pu3 hanya sokong pasukan Malaysia sahaja heheheheheh


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. www.facebook.com/myhijau kempen alam sekitar bawah mgtc kettha. @myhijauchannel

    ReplyDelete
  2. saya tertarik dengan enteri ini,

    Pada rase saya, mungkin twiter itu seoang yang kaki caci... semua benda dia nak caci... budaya mencaci telah bermain dalam kepala dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mencaci dan memaki bukan budaya kita. So tak elok diamalkan. Apapun . Thanks saudara pengundi yg komen matang ini. Saya juga tertarik dgn penggunaan bahasa elok ini.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts