ANTARA KAWAN DAN NEGARA : DR SIDEK BABA

Kenapa Dr Sidek Baba tinggalkan Anwar?walhal suatu ketika dulu-dulu, beliau adalah orang kuat bersama Anwar dalam Angkatan Belia Islam malaysia (ABIM)

Adakah kerana masa berlalu dah mengubah hubungan mereka? Anwar dah jadi geng politik dan dr Sidek Baba telah menjadi Profesor di UIAM.

"Bagi saya, Saya tidak bercakap soal parti. Saya bercakap tentang soal kerajaan dan negara... Saya ada prinsip hidup saya, saya sumbangkan untuk negara dan umat manusia. Adakah itu salah?.... Tetapi apabila soal kredibiliti menjadi isu kepada saya, isu itu membuat saya memilih antara yang baik dan tidak baik. Isu itu membuat saya memilih negara yang aman dan stabil, atau tidak," katanya.

Dengan erti maksud lain. Orang kanan UIAM ini bukan mengutamakan hubungan antaranya dengan Anwar sebagai faktor andai diminta membuat pilihan bukan faktor pengubahpilihan buatnya. Dialah seorang ahli akademik yang memilih secara utama kepada negara.

Tabik springlah pu3 kepada pensyarah ini. Sepatutnya ini antara faktor penyokong tegar Anwar buka minda sikit. Renungkan. Kenapa mereka yang intelek dan bijak keluar beramai-ramai tinggalkan Anwar walau sebelum ini mereka menyokongnya.

Jawapannya kerana mereka bijak menggunakan akal mereka. Dulu tu mereka memilih kerana 'perhubungan' tetapi setelah menilai sepanjang pengorbanan mereka menyokong dan sedar bahawa berlaku songsang.. Mereka segera berundur enggan terlibat dengan Anwar bin Ibrahim.

Yang berbaki adalah mereka yang tinggi peratusannya bukan kerana kualitinya, tetapi tinggi nafsu! Nak kedudukan, nak kuasa. Ruang-ruang kosong itu sudah diisi mereka yang sealiran Nafsu dengan anwar dan bukan mereka yang mempunyai mentaliti yang berkualiti. Pstttttttt macam longgakan sampah. Semua dihumbang masuk dalam bekasnya. Dah tak berguna kenalah letak satu tempat. Pu3 yakin bekas sampah itu kalaau dah tepu sangat, sah berulat dan membusuk. Bakal ada petugas membuang dan memusnahkan sampah tersebut dan lama kelamaan, bekas itu yang sering menampung sampah busuk juga akan musnah.

Faham tak maksud pu3. Baca ulang2 dan fahami maksud pu3 ini.

Ps: adam adli dibuang, abby abadi dibuang, a samad said terbuang.. Hairie othman meminggir..lajim katak, bumburing.. Jeffrey? Semua tu sampah dan tiada kualitinya. Antara contoh yang nampak longgokan buangan.

#BNBah
#BNBagus
#ABCD ~Asal Bukan Cina DAP

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. saya berpendapat komen anda terlalu rendah nilainya. Semua kata-kata anda tak ubah seperti pemimpin sanjungan andai iaitu pemimpin UMNO/BN. Cakap-cakap menipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. She bang yang baru kembali dari mimpi. Buktikan apa yang UMNO/BN bohong dan menipu seperti yang anda katakan?

      Delete

Post a Comment

Popular Posts