BACA. TEGURAN BUKAN TUJUAN MENGAIBKAN!!!!!!


Kerana cintaku pada negara ini. Dengan niat kecintaan ini LADY kongsikan pandangan rakan senior blogger LADY.

Mohon dibaca dengan kewarasan yang maksima. Tetapi LADY tidak kisah kalau selepas ini akan ada lagi yang komen 'mencarut' dalam ruang komen. Silakan.

SEHINGGA ke hari ini tidak ada satu pun kenyataan ataupun pandangan daripada ahli-ahli kabinet terhadap kenyataan Khairy Jamaludin,Menteri Belia Dan Sukan dan juga Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang menegaskan bahawa beliau bersedia untuk menerima sesiapa sahaja termasuk yang menyokong pembangkang untuk berkerja bersama dengan beliau asalkan penyokong pembangkang tersebut tidak membocorkan rahsia kerajaan.

Kenyataan beliau disiarkan secara meluas oleh media massa dan mengundang reaksi yang bukan sedikit daripada penyokong-penyokong kerajaan terutama sekali cybertroopers UMNO yang selama ini berkerja keras mempertahankan kerajaan dan UMNO dari serangan serta kejian dan makian pembangkang.Namun KJ bersikap sebalik itu malah membuka seluas-luasnya peluang,ata beliau,yang menyokong pembangkang tidak boleh dipaksa untuk menyokong kerajaan.Itu hak mereka..!

Sebenarnya apa yang KJ sebut hari ini adalah mengiyakan segala yang pemimpin-pemimpin UMNO termasuklah Perdana Menteri lakukan hari ini dan benarlah apa yang Tun M melenting selama ini malah pendedahan KJ ini sekaligus membuka reban untuk musang berbulu ayam terus membiak di dalam kerajaan,juga secara tidak langsung mendedahkan juga bahawa kerajaan hari ini sememangnya menyusukan kera di hutan.

Kita lihat sahaja perlantikan Ezam Mohd Noor yang dilantik Senator dan kini Pengarah Komunikasi Kementerian Kewangan bertaraf Jusa C, Zaharain,Duta Besar di Indonesia,Zaini Ujang  serta ramai lagi dan lebih parah lagi sekarang ini apabila agensi-agensi penting serta jabatan turut diketuai oleh mereka yang pernah bersama ABIM dan juga Anwar Ibrahim

Malah Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam,Tan Sri Zabidi merupakan orang kuat ABIM dan pernah berkerja di Yayasan Anda,lubuk yang melahirkan penyokong-penyokong tegar Anwar Ibrahim.Agensi-agensi gerak saraf,perang saraf diketuai oleh kumpulan yang menyokong pembangkang dan tidak hairanlah seperti yang selalu saya sebut,dengan bantuan serta nasihat Shahlan Ismail,Raja Arif,Ketua Pengarah BTN yang juga merupakan penyokong tegar dilantik mengetuai agensi tersebut dan siapa yang boleh menafikan bahawa Sahlan jugalah yang mengarahkan seluruh anggota BTN untuk turun berdemonstrasi sesaat Anwar di tangkap tidak lama dulu.

Jadi kenyataan KJ ini tidaklah mengejutkan sangat kerana bukan hari ini apa yang didedahkan KJ itu berlaku malah semakin berakar umbi dalam kerajaan yang dipimpin oleh PM Najib ini dan inilah antara yang mengundang kemarahan bekas Perdana Menreri Tun M dan penyokong-penyokong kerajaan di luas sana.

Bila Tun M menyerang dalam tulisannya tentang peranan penasihat-penasihat Najib dan mungkin sasaran Tun M adalah salah satunya Sahlan Ismail yang dikatakan cukup berkuasa di pejabat Perdana Menteri sehingga beliau begitu berani dan sedang menyusn gerakan-gerakan yang kita tidak tahu untuk siapa gerakan tersebut disusun bila beliau atas nama Pengarah Strategik telah mengadakan MAS(Mesyuarat Agensi Strategik) dan PAS (Perjumpaan Agensi Strategik) dengan melaporakn soal politik kepada beliau.Siapa Sahlan ini?Apakah ini buka  `hijack' maklumat daripada agensi?Bukankah gerakan Sahlan ini bertentangan dengan usaha dan operasi MKN 17 melalui `lead' agensi?

Ps: jangan hanya kerana nak mwnjaga hatu seorang dua, hati berjuta diabaikan. Betuk kaya Tun M, tegur bukan kerana benci.

Comments

  1. Anjing Rembau..
    Barua...

    Lady ? Betinal sial.. 2 x 5 dgn KJ

    I'm back..
    Azlan d'umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana terus setia membaca ya Azlan. Semoga Allah memberi petunjuk hidayah kpd anda agar hanya melontarkan bahasa yang lebih sopan.

      Delete
    2. Alhamdulillah. Anda sudah mampu ketawa. Elok dh tu dr terus menulis bahasa kasar.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts