TERBARU! PENGANJUR BIADAP KONGSI RAYA HAJI & HALLOWEEN DIKENALPASTI!!

Sebelum ini kita dikejutkan dengan kebiadapan dan ketidaksensitifan pihak penganjur di Berjaya Megamall yang mengabungkan Hari Raya Haji dengan Halloween. Baca Sini

MELAMPAU! TARIAN MODEN & FESYEN KEBAYA DEPAN GAMBAR KAABAH? !!
Malam ini kita dikejutkan dengan foto yang menghina umat Islam seluruh negara ini.

Hari Raya Haji disambut dengan Hari Haloween manakala Kaabah diperlekehkan!

Jika kita lihat banner dalam foto tersebut, Berjaya Megamal yang sponsor program tersebut. Benarkah?

Malah, terdapat pertunjukkan tarian moden, fesyen kebaya dan macam-macam lagi seperti yang tertera di atas poster besar itu. Benarkah?

Jika benar, pemilik premis Berjaya Megamall mesti ditegur kerana tidak sensitif kepada perasaan umat Islam.

Tetapi yang lebih memalukan ialah terdapat media pro-pembangkang yang menabur fitnah dan mempolitikkan isu ini dengan menyalahkan kerajaan BN negeri Pahang.

Apa pun, kita meminta pihak bertanggungjawab agar menyiasat perkara ini. Jika benar, tindakan sewajarnya mesti dikenakan terhadap mereka yang terlibat.


Yang terbaru ialah kenyataan penganjur, The PR Excellent Creative (PREC) telah memohon maaf kerana ketidaksensitifan mereka itu.

Di antara yang dilaporkan oleh Sin Chew Daily :
KUANTAN, Oct 15 – The PR Excellent Creative (PREC) has apologised for hanging a poster wishing a happy Hari Raya Haji and promoting Halloween activities on the Kuantan Berjaya Megamall building, an inadvertence that caused uneasiness among Muslims.
PREC PR Manager Xie Yong-Zi said that although the poster has been divided into two parts to wish Muslims a happy Hari Raya Haji and promote Halloween activities respectively, the poster printed with two different cultural activities has still unexpectedly caused uneasiness among Muslims.

"The left part of the poster was meant to wish Muslims a happy Hari Raya Haji, while the right part was meant to promote Halloween activities. We did not mix the two festivals together.

"However, we have removed the poster upon receiving complaints from Muslim organisations," she said.

She said that the PREC apologises to the public for its inadvertent mistake and lack of sensitiveness in handling two different cultural activities. The company also promised not to repeat the same negligence.

The Sin Chew Daily only co-hosts a coloring contest as part of the Halloween activities under the company's invitation, but not any Hari Raya Haji activities.
Tetapi yang menjadi persoalannya sekarang, apakah PR Excellent Creative hanya meminta maaf di akhbar Cina, Sin Chew Daily sahaja? Berapa kerat pembaca beragama Islam yang membaca akhbar tersebut?

Kenapa PR Excellent Creative tidak meminta maaf di dalam akhbar berbahasa Melayu yang rata-ratanya pembaca beragama Islam?

Jika tidak, syarikat itu tampak tidak ikhlas untuk memperbetulkan kedaifan mereka tentang agama Islam di negara ini.

Jika sudah, apakah cukup dengan meminta maaf sahaja?

Sumber: Dr MIM blog

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts