PERINGATAN BUAT MEREKA YANG DIAMANAH

::Pewaris Anak Bangsa::

Bangunlah mereka yang dipertanggungjawabkan. ini bukan  masa untuk korang nak tunjuk demand nak orang lain ikut cakap korang semata hanya kerana korang dilantik oleh pihak-pihak mempercayai korang. Kalau hanya setakat memiliki kuasa seketika tetapi tidak mengausai kepercayaan. ianya umpama buih di atas permukaan yang seketika nampaknya dan bakal hilang.

siapa buih itu? mereka yang telah TERANGKAT hanya kerana rajuk orang yang pada saat itu berkehendak mengurangkan angka sokongan namun tersilap percaturan kerana tak berbincang terus terSALAH pangkah dan MEMANGKAH mereka yang tidak berkualiti.

Akhirnya...  apa dah jadi? mereka yang tidak BERKUALITI ini juga yang memeningkan kepala yang lebih ramai.

pemimpin UMNO dok sibuk melaksanakan tugas mereka di setiap kawasan, pemimpin pakatan dok MENYALAK hanya tahu berhujah SUARA tapi kerja HAPRAK TAK NAMPAK
gambar hiasan 

Konon PM kita DAYUS hanya KECUT tak mahu berdebat dengan ANWAR bin Ibrahim. Kalau takat tahu bercakap , kempen ke sana sini tapi kerja tak reti nak buat. Hujah tulah umpama BUIH yang akan hilang tatkala ditujah AIR kuat. JANJI YANG DIMUNGKIRI semata.

pu3 nak cerita satu cerita sebenar yang berlaku dalam kononnya kepimpinan PKR kawasan pu3. sama bergolak luar dan dalamnya. merajukpun ada. Seorang mengaku dia ni bekas Ketua Angkatan PKR ( pemuda PKR) lah tu. boleh merajuk kata, dia orang lama sepatutnya mendapat tempat antara barisan calon PKR untuk PRU akan datang. Tak sedar ukur kelayakn diri. bukan hanay kurang pendidikan. kerja pun serba ikhsan orang. Ada hati nak jadi calon.

Lain lagi bakal Calon PKR yang dahulu pernah menyandang jawatan AJK bahagian. Sermasa pemilihan 2004. selepas PRU-11. dia kecundang tak mendapat tempat. tenggelam seketika dan tiba-tiba kembali ke kampungnya terus menonjolkan dirinya bakal menjadi calon PKR kelak. kalau setakat gelaran DATO dan kenderaan serta kekayaan semata. turunnya apabila angin sepoi konon membawa khabar bakal datang PRU , baru nak balik kampung. please lah orang kampung. usah tertipu dengan penempatan seketika itu. kelak ia kana hilang semula nanti saat BULAN MADU 2 atau 3 tahun sebelum PRU akan datang menjelang lagi.

Nasihat pu3 buat mereka yang kemaruk nak mencalonkan diri. renung-renungkan diri anda. Kalau nak menjadi calon hanya kerana KUASA dan HARTA yang bakal diperolehi. Elok MUHASABAH diri semula. Pu3 takut, TANGGUNGJAWAB tak terangkat oleh korang kelak. Nak jadi YB ni, bukan hanya memenuhi jemputan majlis dan merasmikan majlis semata. Bukan setakat ada pemandu membawa kereta mewah berhenti di depan pintu utama. dan bukan setakat disambut paluan kompang dan bunga manggar semata. nak menjadi YB ni, sahlah tanggungjawab semakin berganda-ganda. kalau dahulu hanya fokus kepada diri dan ahli kelaurag. Selepas menjadi YB, diri bukan punya hak pribadi. 24 jam milik mereka yang mengangkat dan mengharap bantuan dan perhatian.

jangan lupa. usah meminta mereka konon WAJIB membalas budi dengan apa yang telah diberi. Orang ramai sekarang dok menilai, apa yang bakal kita lakukan kepada mereka kelak setelah mereka pakat memangkah kita. Ianya adalah satu AMANAH yang tetap dipikul selagi kita bergelar YB

nasihat pu3 sebagai antara pengundi muda. zamans ekarang bukan zaman hanya setakat menjadi PAK TURUT semata. tetapi lagi hebat menjadi mereka yang memantau dan menilai

salam muhasabah diri

Comments