INFO : SOALAN BOCOR - MENTERI MOHON SEMUA BERSABAR

BUKIT BERUNTUNG:  "Sabar, beri kementerian dan pihak Lembaga Peperiksaan masa untuk menyiasat sebelum apa-apa tindakan rasmi diambil"

Demikian kata Timbalan Menteri Pendidikan II YB Tuan P. Kamalanathan hari ini ketika ditanya mengenai kebocoran kertas peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) kertas Matematik 1,2 serta Matematik Tambahan.

"Saya ada menerima laporan ini dari pihak kementerian dan masih lagi menunggu laporan penuh mengenainya.

"Saya percaya mereka sedang menyiasat perkara ini dan kemungkinan Isnin atau Selasa keputusan hasil siasatan akan keluar" ujarnya kepada pemberita.

Menurut beliau lagi, media akan diberitahu sebaik sahaja keputusan mengenai siasatan berkenaan sudah diperolehi.

"Siasatan sedang dijalankan, keputusan belum tahu lagi, jadi seandainya dakwaan itu benar kami akan memaklumkan kepada media mengenai tindakan yang bakal diambil" katanya lagi.

Walaubagaimanapun, Kamalanathan berkata sehingga kini masih tiada kata putus sama ada para pelajar yang terbabit perlu menduduki semula kertas peperiksaan tersebut.

Beliau berkata demikian ketika ditemui di majlis penutupan rasmi program pendidikan orang asli yang dijalankan oleh Scope International di perkampungan orang asli Bukit Manchung, Bukit Beruntung.

Sebelum itu, satu laporan telah dibuat oleh sekumpulan individu yang mendakwa berlakunya kebocoran kepada soalan peperiksaan SPM kertas Matematik 1,2 serta Matematik Tambahan.

Sementara itu, Lembaga Peperiksaan telah mengesahkan aduan berkaitan dakwaan kebocoran kertas soalan Mathematics dan Additional Mathematics peperiksaan SPM 2013 sedang disiasat.

"Lembaga Peperiksaan sentiasa memelihara kredibiliti dan integriti pengendalian peperiksaan dengan mematuhi Arahan Keselamatan yang dikeluarkan oleh Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia," menurut satu kenyataan daripada lembaga tersebut. - Astro Awani

Comments

  1. This desiǥn is wicked! Youu obviously kոow how to keep a readeг entertаined.

    Between your աit and your videos, I was almot moved to start my
    own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really lovеd what you
    had to say, and mοre than that, how you presented it.
    Too cool!

    Also visit myy web ρasge - live jasmine

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts