SELEPAS NADHA DIPECAT. ANWAR SUDAH MENJADI MURSIDUL AM PAS

Nampaknya.. semakin PUPUS individu 'tahu Agama' dalam PAS selepas satu persatu dilenyapkan, disingkirkan, dikapankan dan dikaramkan oleh kuasa pemimpin cucuk hidung DAP dan Anwar.

Kini, ustaz Nasha menerima nasib sama dengan bekas kepimpinan PAS yang dilupuskan dalam PAS.

baca lagi.....

DALAM PAS, yang berkuasa mutlak adalah Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat. Hanya si tua bangka ini sahaja yang ada kata putus siapa patut dipecat dan siapa yang tidak. Memanglah ada peraturan tertentu dalam PAS untuk penyingkiran ahli, tapi 'restu' Mursyidul Am PAS adalah undang-undang yang tidak tercatat.

Tapi dengan keadaan kesihatan Nik Aziz kebelakangan ini, tidak ada siapa yang mahu percaya beberapa pemecatan pemimpin PAS terutama di kalangan pemimpin, adalah dibuat olehnya.

Juga bukan mana-mana pemimpin PAS yang lain sebab mereka ini di bawah Nik Aziz dari segi hieraki. Jadi siapa?

Jawapannya, tidak lain dan tidak bukan ini semua kerja Anwar Ibrahim!!

Hanya Anwar Ibrahim sahaja yang setaraf Nik Aziz dan layak buat keputusan macam ini. Pemecatan berbeza dengan isu kalimah Allah dimana Nik Aziz dan Anwar Ibrahim berbeza pendapat. itu soal dasar, ini balas dendam. Anwar memang berdendam dengan Nasharudin sebab ikut Najib melawat Gaza yang seringkali menyerang kepentingan negara yshudi, Israel di sebelah.

Anwar kan pelindung keselamatan Israel!!

Dan ini bukan kali pertama, sebelum ini pun Anwar sudah masuk campur dalam soal penyingkiran Datuk Dr. Hasan Ali tahun lepas. Dalam kes itu, Hasan Ali dipecat dari PAS tanpa diberi peluang untuk membela diri terlebih dahulu setelah beliau mengkritik Anwar Ibrahim secara terbuka. Jadi, logiknya (Anwar campur tangan), ada.

Itu juga membawa maksud Anwar sudah jadi Mursyidul Am PAS secara tidak rasmi. Dulu Anwar guna cara susah dengan mewujudkan kumpulan Anwarinas dalam PAS, tapi memandangkan yang itu lambat dan tidak boleh diharap, maka Anwar gunakan sepenuhnya Nik Aziz yang tengah nyanyuk itu untuk kepentingannya.

Sebab itu PAS hari ini kita lihat dari haru biru, kepada huru hara sekarang. Punah parti yang berasaskan Islam ini setelah campur tangan Anwar Ibrahim yang kemaruk nak jadi Perdana Menteri.

Berita terbaru penulis terima, Nasharudin diumumkan sendiri oleh Nik Aziz tidak akan menjadi calon PAS dalam pilihanraya umum akan datang, tidaklah mengejutkan sebab kita dah tahu lama (cuma PAS enggan mengesahkan), tapi satu lagi bukti bagaimana kuatnya pengaruh Anwar bertapak dalam PAS, hanya dengan menggunakan Nik Aziz seorang.

Sumber : perak today portal

nampaknya Arbaiyah semakin dapat tempat di dalam PAS. Agaknya kekosongan tulah bakal diisi oleh mereka sedang hangat menglamourkan diri mereka. Jeng3.....

Comments

Popular Posts