KAMBING HITAM TERBARU UNTUK TUTUP BUSUK DAP

2 hari lepas, pu3 sudah membuat ulasan dengan kesalahan sengaja DAP dalam pengiraan undian CEC DAP. Benar, kesilapan tersebut seharusnya diselesaikan sebelum tamat konvensyen ataupun dalam tempoh tidak lebih seminggu.

ADA BAU BUSUKLAH DALAM DAP!!!

Pu3 setuju dengan artikel dan pandangan Dr novandri . Silakan baca ya....


MESTI BACA! KAMBING HITAM TERBARU UNTUK TUTUP BUSUK PARTI DAP!!

Akhirnya, Lim Guan Eng DAP mengeluarkan satu kenyataan tentang isu kesilapan undi CEC DAP yang menjadi bahan ketawa rakyat dan menjatuhkan maruah integriti parti itu.

Anda boleh baca episod menegakkan benang yang basah karya Guan Eng, anak Kit Siang itu : Baca Sini

Tetapi malang sungguh malang :

1. Setiausaha Agung DAP itu tidak ada meminta maaf kepada ahli-ahli, penyokong-penyokong dan rakyat di atas segala kesalahan dan kesilapan kiraan undi yang menjatuhkan integriti parti DAP di dalam kenyataan akhbar beliau.

2. Beliau hanya mengaku jawatankuasa CEC DAP bersetuju untuk mengaku kesilapan tersebut.
Nevertheless I wish to record my appreciation to all CEC members and party leaders who fully supported my recommendation that we admit the mistake honestly and our collective willingness to suffer public embarrassment to uphold the truth even though we were under no pressure from any quarter.

3. Mengaku kesilapan sahaja tanpa meminta maaf adalah satu respons yang dilihat tidak ikhlas dan sungguh mengecewakan rakyat.

4. Sikap Guan Eng DAP itu akan memberi persepsi lebih buruk terhadap diri beliau yang sebelum ini dilabelkan cocky, bongkak dan arrogant.

5. Apa salahnya jika Lim Guan Eng DAP merendahkan diri beliau dan meminta maaf di atas kepincangan parti beliau itu?

6. Di bawah adalah alasan Guan Eng apabila diberitahu tentang isu yang memalukan parti DAP.
When I was informed of this error after the party National Congress had ended, I wanted to ensure that the corrected results would be error-free as there can not be any more slip-ups.

Subsequently a full internal audit was carried out by election expert Dr Ong Kian Ming and followed by an independent external auditor,TCMK Associated Chartered Accountants, to certify the final results as correct.

7. Anda fikir sendiri, apakah susah sangat untuk mengira undi perwakilan DAP yang hanya berjumlah 1,842 orang?

8. Apakah satu organisasi yang selama ini menghentam SPR dan parti BN kononnya tidak telus dan sebagainya itu tidak berkemampuan untuk buat satu perkara yang mudah?

9. Total undi pada 15/12/2012 ialah 36,044. Matematik mudah : 36,044 ÷ 20 = 1802.2! Mana mungkin ada 1802.2 wakil?

10. Takkan Lim Guan Eng DAP tidak nampak perkara yang mudah itu?

11. Dan total undi pada 3/1/2013 ialah 35162. Matematik mudah : 35162 ÷ 20 = 1758.1! Mustahil wujud nilai1758.1 wakil! Siapa yang 0.1 itu? 

12. Apakah 'election expert' dan Chartered accounts tidak nampak perkara ini atau apakah ada kesilapan lain selain daripada calon 61-68 seperti yang didakwa oleh Guan Eng DAP?

13. Di bawah adalah alasan Guan Eng yang 'menyebabkan parti DAP tidak mengumumkan kepada rakyat tentang isu yang menjatuhkan maruah parti itu.
The whole verification exercise was hampered by the holiday period at year end causing delays in getting the independent external auditor as well as conducting a full CEC meeting of all members, as some were already on holiday.

14. Seriously, itu jawapan Guan Eng DAP, satu jawapan yang akan ditertawakan oleh rakyat Malaysia!

14. Guan Eng diberitahu 'kesilapan undi' itu sebaik sahaja selepas Konvemsyen DAP di Pulau Pinang. Apakah ketika itu sudah 'the holiday period at year end'? Belum lagi!

15. Malah, yang lebih memalukan ialah kepimpinan DAP sanggup 'bercuti' dulu dan membiarkan isu ini tergantung tanpa mereka berasa bersalah dan tidak mahu segera menyelesaikan isu yang sangat besar dan melibatkan integriti parti DAP itu!

16. Persoalan seterusnya, inikah sikap pemimpin yang rakyat akan sokong? Sudah pasti tidak.

17. Guan Eng DAP juga berceloteh :
BN can laugh at DAP leaders for not knowing how to cheat but only know how to tell the truth
18. Yang sebenarnya, bukan BN sahaja yang ketawa tetapi rakyat Malaysia juga!

19. Satu lagi perkara yang memalukan Guan Eng DAP ialah kenyataan beliau hanya dalam bahasa Inggeris dan bahasa Cina sahaja! Apakah mereka yang tidak faham bahasa Inggeris dan Cina tiada hak untuk mengetahui kepincangan DAP? Takut?

20. DAP bukan sahaja gagal menyelesaikan isu kiraan undi yang dikatakan mudah malah mereka sanggup melengah-lengahkam isu ini kononnya 'musim cuti'!

21. DAP semakin hancur dan busu

Sumber: Dr MiM blog

Gula-gula? Menggulai. Memanisi. Apa sajalah. Ingat Melayu boleh dibodohkanker lagi. Agaknya sebilangan kecil sahaja Melayu DAP yang merelakan diri terus menerima diperbodohkan ini. But not all Malay tau!

#1MalaysiatolakFitnah
#BNBah
#Janjiditepati
#PRPenipuBesar

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts