PKR GUNAKAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH DALAM JELAJAH DI SABAH??????

Ya Rabbi!!!! Beginikah cara mereka yang berangan-angan nak jadi pemerintah? Budak sekolahpun nak dipergunakan untuk jadi kempener mereka. Nampak bebenor belia 18 tahun ke atas tak sokong mereka ini. Lagi parah tak ada seorangkah yang muda pkr ni beri ucapan????

nampaknya pakar strtegik PKR  sabah Datuk Karim ghani sudah kehabisan idea membuktikan kepada penyokong PKR Sabah kononnya belia menolak BN. Tiada belia yang menyokong usahanya. Berakhir dengan menggunakan seorang pelajar sekolah menengah yang baru memasuki tingkatan 4.

Baru-baru ini. Dalam lawatan kempen Wan azizah penganugerah illahi kepada Anwar Ibrahim. Datuk karim ghani yang berusaha menampilkan strategik MENGAMPU dan persembahan terbaiknya sebagai pakar strategik. Konon berjaya meyakinkan bawa belia Sabah menolak kerajaan sekarang.

Tengoklah gambar di atas. Wajah dan penampilan sahaja look dewasa. Tetapi dia hanyalah remaja yang berusia 15 tahun sahaja.  Budak yang digunakan dalam ceramah PKR ini adalah anak kepada Datuk Karim ghani sendiri. Menurut sumber.. dia pelajar sekolah menengah di Putatan! Lagi menyedihkan, dia merupakan seorang pengawas di sekolahnya kini.

Jika AKTA UNIVERSITI DAN KOLEJ UNIVERSITI membenarkan penuntutnya menyertai mana-mana parti politik. Tetapi AUKU tidak melibatkan kebenaran kepada penglibatan pelajar sekolah menengah Atas. Atau remaja berusia di bawah 18 tahun.

Soalan pu3 lagi... adakah PKR membuka permohonan keahlian kepada individu di bawah usia 18 tahun? Jika benar. Pu3 mohon pihak ROS menyiasat perlembagaan dan peraturan PkR yang jelas mengheret REMAJA berusia 15 tahun dalam kempen ceramahnya di sabah.

Melalui sumber juga. Remaja 15 tahun anak kepada pakar strategi PKR ini memiliki akaun facebooknya dengan menggunakan nama samarannya 'HEELHANI YUNESKA K. GHANI. Sayangnya.. dia bukan antara list rakan pu3. Kalau tak boleh ditunjukkan lagi tapi pu3 yakin pembaca artikel ini mesti salah seorang adalah rakannya!!!!

Nampaknya penggunaan anak sendiri yang usia 15 tahun ini membuktikan Datuk Karim Ghani bukan seorang ketua keluarga yang bertanggungjawab. Mengheret anak di bawah umur dalam kempen menaikkan namanya sebagai pakar strategi PKR Sabah menunjukkan dia gagal dalam mengaplikasikan perancangan menarik sokongan golongan generasi Y menyokong parti kelentong di negeri Bawah Bayu. Orang macam inikah nak diangkat dan disanjung? Pu3 yakin teks ucapan si anak itupun ditulis oleh bapanya. Si anak hanya membaca semata.!!!!

Pu3 yakin majlis Mesra Rakyat PKR di kampung Bunsihau Novoung Papar ini bukan dihadiri oleh penduduk kampung berkenaan. Malahan bukan juga dipenuhi masyarakat papar! Semua diimport dari cabang-cabang PKR yang mempunyai jawatan bersama sanak saudara termasuk anak-anak mereka yang berusia dibangku sekolah lagi.

Jangan nak temberanglah!  Himpunan harampun pakat ramai-ramai jadikan anak-anak perisai . Apa pula majlis seperti ini.!

PKR sudah terdesak meraih sokongan. Part berbohong ini sudah menjadi kewajipan kepada mereka menghalalkan cara.

1 lagi. Datuk Karim Ghani nampak sangat mengamalkan penguasaan hak keluarga. Dia sengaja nk perkenalkan anaknya yang masih muda untuk memperluaskan empayar kuasa dalam keluarga. Calon ketua pemuda angakatan keadilanlah tu nampaknya. Bolehlah karim bujang jadikan anaknya sebagai BONEKA meneruskan strateginya

Pu3 sangat benci cara PKR yang menggunakan anak-anak di bawah umur ini. Agaknya selepas ini mereka nak buka pula kebenaran pelajar sekolah rendah dan menengah menyertai politik. Jangan kata itu prasangka buruk pu3 sahaja. Situasi dan apa yang berlaku sah menunjukkan ciri-cirinya!!!

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu

Comments

Popular Posts