Followers

KENYATAAN YANG MUNGKIN REMEH TAPI WAJAR DIKETAHUI


Sebenarnya pu3 tertarik dengan posting sahabat pu3 mengingatkan semula perkara yang berlaku 1998.

Baca sini....

Klu 1998...."reformasi"...2011 "inikalilah tukar "...berbeza namun pny matlamat yg sama dan kini dilaungkan oleh figura yg sama....tidak lain cuma demi survival politik seorg individu sahaja.bkn demi kebaikan semua rakyat marhaen ngr tercinta.klu dulu puak sebelah mengganggap projek mega pusat pentadbiran putrajaya satu yg membazir..dan terdengar suara sumbang klu mrk berjaya membentuk kerajaan..mrk akan lelong..tp apa jdk sekarang ini excted sgt mau tawan putrajaya...smp mau culik 2 bah 16 september "...aiyyah...tebarus a.ka..gelojoh bah...klu ya pun ikut saluran bah demokrasi bah....ini...satu...jak. ..aku mau ckp...guna mata hati...utk nilai mana baik dan mana yg jelik...peace u all..BN..adalah yg terbaik dulu kini dan selamanya..insyallah...semoga sentiasa berada dlm naugan rahmat, maghfirah serta lindungan dr sang pencipta rabbuljalil...drp anasir 2 jahat lagi merosakkan..janggan mimpi lah..." - ag Hazim (1/1/13)

Betul kata ag hazim. Dulu bagai nak rak kutuk tindakan tun Dr M yang dikatakan membazir dengan membangunkan Putrajaya. Kini suara-suara jahat itu berkumandang lagi. Bukan nak lelong dah tetapi "Road To Puyrajay" pula dah! Nampak sangat mereka sedang menghirup ludah yang mereka luahkan dulu. Alangkah kotor pemimpin pembangkang ini.! Menjijikkan!!!!

Dulu PAS mengutuk sakan para artis yang kononnya membawa kerosakan akhlak dan memusnahkan iman. Haram katanya. Namun kini.... artis juga digunakan sebagai PELARIS kempen. Kebetulan pula artis yang digunakan ni sedang-sedang proses nak tenggelam. Lagi lawaknya sebelum masuk PAS oppppssss bukan masuk PAS tapi sebelum HIJRAH dengan sesudah HIJRAH perangai nak mengutuk dan tak sayang mulut tu still same. Tak hormat pandangan orang, tetap meletakkan tanggapan bahawa diri adalah lebih baik dari individu lain. Tu namanya RIAK! hanya perubahan pada ajakan melakukan ibadah solat fardhu di twitter dan pakaian sahaja. ~ tak perlulah pu3 nak maklumkan siapa orangnya ya. Sesiapa yang membaca tulisan pu3 sebelum ini, pasti tahu siapakah artis berkenaan.

Pu3 terkenang pula pemimpin a.k.a Raja Katak yang baru sahaja melancarkan pertubuhan barunya yang sah dianggotai oleh mereka-mereka yang diwariskan genatik sama sepertinya. Semasa dalam BN bagai nak rak kutuk Anwar Ibrahim. Memuja pula kerajaan BN umpama konon SETIA KUKORBAN dulu kini dan selamanya. Tetapi kata-kata itu hanya manisnya madu. Dan panasnya tidak sampai ke petang. Lakonan semata!!! Kini lidah sama masih memuja tetapi bukan pada kerajaan tetapi pada Anwar ibrahim. Fuhhhhh.... patutlah abah pu3 kata.. jangan terlalu taksub nak benci orang. Suatu ketika benci bertukar sayang!!!! Agaknya sayang spesies katak ini sebabbbbbbbbbbbbbbbbbb.... survival nak pastikan kuasa tetap milik mereka. Tak boleh pakailah orang-orang macam ni.


Betul kata ag hazim. TABARUS BAH!

Pu3 ada baca kenyataan raja Katak berkenaan kononnya nak wujudkan kementerian pendidikan lah. Alam sekitarlah. Nak bangunkan syarikat petroleum belong sabahlah. Cadangan itu memang ada baiknya... tetapi pu3 tak akan percaya mulut Ulun Tokuo seorang ini. Dia akan sumbat habis semula dang sanak dang saudara serta orang kiri kanannya kawal pentadbiran tersebut. Jangan nak temberangnya. Pernah dibuat semasa menjadi menteri di sabah dulu  guna habis kuasa meletakkan individu yang sepatutnya tidak layak pun memegang jawatan tersebut. Tapi diPAJAL juga letak. ~ jangan kata pu3 buat cerita. Ini cerita sebenar ya. Cuba ingat semula. Clue nya... bahagian pendidikan agama dan bahagian tanam tanaman. (Sengaja pu3 tak sebut nama jabatan. Keduanya dalam kawasan RAJA katak Itu tau)

orang macam inikah nak diangkat semula jadi pemimpin. Kalau dia tak pernah memegang jawatan sebelum ini. Bolehlah dia dabik dada kata dia ok dari pemimpin lain yang sedia ada. Walhal dia pun pernah memegang jawatan tapi... sejauhmana dia melaksanakan tanggungjawab dengan penuh amanah? ~ percayalah. Lidah manis seperti ini asalah umpama GULA YANG MANISNYA ADALAH RACUN YANG BOLEH MEMBUNUH.

FIKIR-FIKIRKAN.

KERAJAAM BARISAN NASIONAL SEKARANG ADALAH KERAJAAN YANGBMEMBANGUNKAN NEGARA. USAH LAYAN OMONGAN KOSONG MEREKA YANG HANYA BERMANIS LIDAH

#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu
#1MalaysiaTolakFITNAH

Gambar di atas hanya hiasan tetapi ada maknanya.

No comments:

Post a Comment