SEHARI TAK MEROYAN SAH BUKAN ARBAIYAH


Ingatkan sehari 2 ni Arbaiyah dah taubat Nasuhah. Upanya.. masih tak berubah jugam she stilk same person same heart same bad habitt. Sebentar tadi tengok biasalah ayat twitter kempen tunjuk ALIM dan RIAK . Tak per... go ahead sia. Pu3 tak kisah.

Tapi... part nak mempolitikkan agama ni memang pu3 alergic dan pantang apabila perempuan ni start jadi minah politik kotor dalam twitter. Sah pu3 bukan baling bantal kat dia. Batu bata. Api sekali pu3 baling asalkan cara tu dia boleh sedar.. pu3 kisah sangat.

Apa jadahnya dia nak mempersoalkan pemergian PM ke GAZA. Nampak sangat DENGKI dia . Sedang membuat timbang berat keluhan.. apasallah mursidul PAS tak nak kw GAZA. Bolwh ditayang dan dibanggakan.


Betullah kata mctheory blogger..

Sapa kata Islam tak diperjuangkan di Malaysia? Kerajaan Malaysia mengikhtiraf Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Wujudnya perkongsian ekonomi orang Islam, ada zakat, ada penabungan untuk ke haji, setiap penempatan baru wajib ada masjid atau surau, shopping kompleks syaratnya kena ada surau mengikut keluasan, azan dibenarkan, ceramah agama boleh dimana-mana saja dan banyak lagi undang-undang Islam yang telah kerajaan Malaysia gunapakai.

Tapi Abby perlu ingat, Malaysia juga berbilang kaum dan agama. Jadi, agama lain pun perlu juga diberi pilihan dan hiburan dengan cara mereka sendiri. Itu yang kerajaan Malaysia lakukan sekarang. Umpama kita tengok TV, remote kat tangan kita. Channel mana kita nak pilih, itu bergantung pada hati dan iman kita la. Dosa dan pahala di tangan anda, jangan salahkan orang lain.

Agaknya hal nipun Arbaiyah tak tahu kot. Kalau takpun tahu tapi saja nak MENGGLAMOURKAN diri. Buatlah yang dia saja yang TERBAIK. HEIIIII cik kak. Kalau dengki sangat tak payah meroyan tunjukkan DENGKI tu. Ketara sangatlah cik kak.

Pu3 bangga sangat atas keberanian PM serta isteri ke GAZA. Buktikan hubungan baik dengan negara yabg menjadi mangsa kekejaman Israelm bebanding kepimpinan PAS termasuk Arbaiyah. Yang ngaku Islamik sangat. Tetapi dalam masa sama sanggup lak memuja Anwar bin Ibrahim yang mempunyai hubungan sangat akrab dengan Israel. Sanggup lak berlutut ketar kat pejuang langkah mayat aku kalau nak jadikan Malaysia negara Islam. Awat hang takbmeroyan dalam twitter balun depa. Kalau mengaku pejuang Islam.

Pu3 nak tanya ni... betulkah hang pejuang islam ni. Tak nampak pun. Tukang canang dan meroyan adalah. Sesuai sangatlah dalam PAS. Coz dalam BN perempuan jenis Arbaiyah ni hanya mengotorkan je dengan akal yang sangat dangkal dan jelek

Pada yang rasa sangat nak membela ISLAM. Ni nasihat pu3. Jangan kemaruk jadi arbaiyah kedua atau seterusnya. Rosak akhlak korang dibuatnya. Dalam agama Islam tak ada membenarkan RIAk apatah lagi nak memegahkan diri.

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu
#I♥PM

Comments

  1. Kalau Abby ni di bagi kawin free dengan aku, tak payah lah. Buat sakit jiwa aku je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe ramai lg muslimah boleh dikahwini. So tak perlu memikirkan nk mengambil dia. Takut saudara botak seblum usia lanjut dek membimbingnya

      Delete

Post a Comment

Popular Posts