SIASAT ORGANISASI MAJLIS PEGUAM TERUTAMA PENGERUSINYA KINI

PEWARIS ANAK BANGSA
inilah Lee Chee Wee , pengerusi Majlis Peguam
penyokong Himpunan BERSIH 2.0
Siapa LIM CHEE WEE?  dia merupakan Pengerusi Majlis Peguam. Patutlah Minaci dengan beraninya menentang teguran tentang kebenaran Himpunan BERSIH. antara dalang menyokong usahanya kini, adalah pengerusi majlis Peguam yang telah menyatakan bahawa Majlis Peguam menyokong Himpunan BERSIH 2.0 kerana hak kebebasan sesebuah demokrasi dan memberi jaminan melalui Artikel 10 Perlembagaan Persekutuan.  Pengerusi ini mengatakan bahawa KDN yang diketuai DS Hishamudin tidak patut menyekatnya. Malahan mengaitkan tindakan sebelum ini iaitu Allahyarham Datuk Onn Jaafar yang dahulu turun ke jalanan atas nama demokrasi. menentang pembentukan Malayan Union.

amboi LIM CHEE WEE.. itu bila tu, sebelum kemerdekaan. ketika Tanah Melayu dijajah. kenapa demontrasi itu berlaku, kerana mempertahankan istitusi raja-raja. Agama islam dan keistimewaan orang Melayu. Pu3 tahulah awak bukan Melayu. sudah pasti meletakkan contoh itu konon telah dilakukan oleh UMNO sebelum minaci ambiga berjuang hendak melakukannya. Bodoh Piang punya Peguam.

Dah tu satu lagi nampak sangat kebebalan peguam ini. (malang sungguh Majlis Peguam ini asyik pilih pengerusi yang bebal nak mampus) boleh pula katakan sebelum ini kenapa dibenarkan demontrasi jalanan dalam menuntut kemerdekaan dan memperjuangkan Palestin. Pu3 nak tergelak baca artikel yang ditulis dalam SUARA KEADILAN edisi 26hb Jun ini. 
wahai LCW, tuntutan Allahyarham  Datuk Onn Jaafar dahulu untuk kemerdekaan . Kita dah meredekalah beb. Keadilan mana yang engkau nak tuntut ni? Di mana ketidakadilan yang dikatakan. dah berapa kali SPR menerangkan hal ini, kenapa awak dilahirkan bengap sangat ini. Tak reti bahasa pula tu. Ini spesis bertemu mengiyakan, keluar je dari bilik mesyuarat mengomel tak tentu bahasa.  Awak siapa nk meminta kerajaan membenarkan himpunan tersebut.? alhamdulillah Polis telah menetapkan tiada kelulusan himpunan BERSIH atau mana2 himpunan.
inilah pengamal undang2 yang lulus tanpa mengkaji, belajar kerana hendak lulus. gunakan pengetahun sedangkal cuma setakat untuk gunakan mengheam dan memutar belit. Kalau awak tk tahu sejarah, pu3 blh copykan awak buku sejarah yang ada pada pu3. kirim terus secara percuma untuk awak belajar semula. inilah manusia Malaysia yang tak menghargai negaranya sendiri.

Comments

Popular Posts