INIKAH UBAT SUPAYA MEREKA SANGGGGGGGGGGGGGGATTTTT BERANI?

PEWARIS ANAK BANGSA

sahabat dari bentong, baru sms beritahu, hampir 90% penumpang lelaki penumpang beberapa buah bas sewa khas dari kelantan didapati postif, dalam ujian air kencing ( dadah meth dll - ice baby, pill kuda, morphin, heroin, ganja ) di sebuah sekatan trafik berhampiran lebuhraya pantai timur ... 12% muslimah2 juga di dapati positif !- Thank dengan info ini.

semasa bertugas di permatang pasir
Apa yang pu3 fikirkan , inilah punca sebenar kenapa selama ini, setiap kali terlibat sebarang himpunan, perarakan seperti penamaan calon dan hari pengundian, mereka kelihatan sangat agresif sehingga tak sepadan dengan penampilan mereka. Bukan pu3 melakukan pertuduhan hanya kerana pu3 mendengar cerita dari orang lain. Inilah hakikat yang sering pu3 lalui kerana pu3 sering diberi tugas oleh perhubungan membantu sahabat di sana. menjerit-jerit seperti kena hestria. Menampar jika tangan tercapai. sakit tau. ikur hati, ingin je pu3 balas. Ibubapa pu3 pun tak pernah cecahkan tangan mereka kt muka atau kepala pu3 walau pun melakukan perkara yang salah. rotan tu cerita lain, rotan sebagai denda je.  tetapi area yang tk blh memudaratkan kesihatan.

Selepas ini, pu3 ingin cadangkan agar apa sahaja perhimpunan atau perarakan mahupun acara melibatkan himpunan ramai, tindakan memeriksa sampel air kencing perlu diperiksa. Pu3 juga ingin cadangkan agar pelajar2 sekolah menengah sehingga IPTA dan IPTS dilakukan juga pemeriksaan mengejut  untuk memastikan mereka bebas dari pengambilan barang terlarang. Bukan sahaja dadah, mungkin juga cara ini sahaja mengelakkan orang Islam mengambil minuman beralkohol.

Comments

Popular Posts