BAPA TAHU TAPI TAK BERTINDAK LAPOR

PEWARIS ANAK BANGSA

hari ini, agak lewat Pu3 daptkan naskah SUARA KEADILAN. Saja dapatkan untuk mendapat info gak unutk penulisan Pu3. Memang berat hati membeli surat khabar bernilai RM3.00 ini. mahal woooo! bukan support tetapi payahler kalau setakat baca pihak kita sahaja kan.

UMNO UPAH PELAJAR SERTAI DEMO SOKONG DATUK T-BAPA PELAJAR

Uik? UMNO upah pelajar? kebenda ini. Untuk Datuk T? Untuk apa? siapa Isa tu? betulker dia wujud? kenapa tidak sebut nama penuh manusia bernama Isa tu? Kalau dia orang UMNO, betulkah dia buat atas arahan UMNO?  bengang gila Shuhaimi Ali dan penulis artikel ini. Datuk T siapa? bukankah dia sahabat Anwar King of Drama? sejak bila Datuk Eskey tu ahli UMNO? Hmmm... lawak sungguh. saja nak melariskan tulisan.
Seorang yang menerima bantuan Rakyat termiskin, dibina rumah PPRT mengetahui anaknya yang berusia 17 tahun konon telah dipergunakan bersama 29 orang rakan lain dengan habuan rm50 membantu atau melakukan sokong demo Datuk T selama 3 jam tanpa pengetahuan bapanya. si bapa bernama Shuhaimi Ali berusia 47 tahun mengatakan demikian dengan penulis SUARA KEADILAN. Wah dahsyat juga ya, dengan penulis Suara Keadilan ini, boleh pula si bapa melapor tetapi hal ni terbukti konon tidak dibawa sahaj bukti itu untuk melakukan dakwaan atau laporkan sahaja kepada Polis.

oppppsss terlupa pula Pu3, si bapa ini takut hal ini akan dieksploitasi. hmmm... sungguh menyedihkan. Inilah manusia yang tidak pernah bersyukur. Dan bukan jenis bertanggungjawab sepenuhnya.  Bererti dia sangat menolak  kewibawaan anggota keselamatan. dia sanggup pula dedahkan hal ini pada akhbar ini. Untuk apa? apa tujuan dia? risau takut anaknya diperalatkan untuk menentang himpunan  Bersih kelak? 17 tahun itu bukan usia yang boleh diarahkan sesuka hati, dah cukup matang walaupun dari segi undang-undang dikategorikan bawah umur. Hmmm.. kenapa penulis tidak temubual pula si anak? ataupun penulis tidak diberi kerjasama langsung oleh si anak kerana mereka sedar apa tindakan mereka. setakat hendak menjadi bahan mengaibkan pihak lain. pu3 menilainya sebagai individu yang tak bertanggungjawab langsung.

Pu3 teringin sangat nak tengok wajah si bapa bernama Shuhaimi ali ini. Pu3 cabar jika dia berani menegakkan kebenaran, tunjukkan wajah dia. tunjukkan anak tersebut dan heret je dia menghadap media untuk ditemubual dengar pengakuan budak tersebut. Panggil nama manusia Isa yang dikatakan mewakili UMNO mengupah pelajar 30 orang termasuk anak Shuhaimi itu. Panggil 30 pelajar tersebut untuk membuat pengakuan apa yang mereka telah lakukan. ada berani? bukankah PKR sememnagnya sangat suka publisiti. ini bukan isu kecil ini. besar. kenapa ia setakat  penulisan tanpa gambar?

Comments

Popular Posts