TERJAWAB PERSOALAN SEJAM LEBIH

Pu3 tak menjangka perjalanan ke bukit bintang. Walau sesak oleh orang ramai membeli belah. Walau sesak jalan raya. Bagi pu3 jauh lebih selamat walau agak mahal.

Sebaik sahaja pu3 selesai tukar keyboard laptop pu3. Memandangkan 3 jam berikutnya. Pu3 perlu menghadiri majlis. Nak cepat konon. Nak jimat lah jawabnya. Beliler token monorial rm2.10. Nak ke Titiwangsa.

Tapi jumlah RM2.10 tu, merugikan masa pu3. Kerana pu3 terpaksa menunggu sejam lebih train yang tak kunjung tiba. RM2.10 burn begitu sahaja, pu3 kena niak teksi juga balik rumah.

Memang dalam hati, marah kaw-kaw. Tapi ada hikmahnya. Kerana melalui twitter rakan. Pu3 baru tahu train mengalami masalah sangkut! Kenapa? Kerana beban melebihi. Fuhhhh! Alhamdulillah pu3 selamat dari menjadi antara mereka yang terperangkap.

pssssttt: pu3 dah biasa menjaga masa dan memastikan setiap perjalanan aktiviti pu3 tak kira rasmi mahupun unformal, tepat seperti anggaran masa yang sudah pu3 ambil kira.  mungkin pembaca kena fikirkan juga pengaturan masa. mungkin kali pertama sukar.. tetapi jika dah menjadi rutin, sah korang akan selesa dan tidak menghormati pada mereka yang suka berlengah. heheheheheeh.. DEMI MASA

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts