PERKARA YANG JANGAN DILUPAKAN!: ANWAR PERNAH BANTAH RCI DI SABAH!

::Pewaris Anak Bangsa::

adatlah kan.. kalau banyak kelentong sebab nk pastikan orang percaya. selalunya.. mesti akan terlupa apa yang pernah dilakukan sebelum ini. Anwarpun antara mereka yang terlupa. 

baca ni





Ketua pembangkang Datuk seri Anwar Ibrahim , pernah menolak penubuhan Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi mengatasi masalah pendatang asing tanpa izin di negeri ini dan perkara ini harus diketahui oleh rakyat Sabah.

 Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek, berkata rakyat Sabah tiak wajar terpedaya dengan dakyah Anwar yang menolak penubuhan suruhanjaya  berkenaan ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Sambil menyatakan sokongan MCA terhadap penubuhan RCI, Soi Lek berkata, pihak Yang mula-mula memperjuangkan penubuhan RCI adalah Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS),Tan Sri Joseph Pairin pada 1994.

Chua Soi Lek ingat kata-kata si Anwar

"Anwar menolaknya ketika Pairin membangkitkan perkara berkenaan tetapi  hari ini Anwar berkata lain pula.

"mungkin Anwar ingat orang lain sudah lupa mengenainya tetapi bukan saya, saya ingat kata-katanya," katanya selepas mempengerusikan persidangan tahunan MCA sabah di sini, semalam.

sumber petikan BHarian (isnin 13hb Ogos 2012)
 
ps: hahahahah ndak ko sangsara Anwar Bin Ibrahim. ini kali ko mau elak cakap macam mana. mau kata, diulu ko terpaksa dan didera untuk membantah atau itu masalah ko yang mastermindnya? jangan mau menipulah. rakyat Sabah yang bijak, ndak akan lupa apa yang ko sudah buat. mereka yang bodoh dan gila berkuasa ja pura2 ndak tau!

Comments

Popular Posts