RONDA RAYA

rumah hujung yang ada khemah itu rumah DSP Lajim di kg Kebatu. itu di Beaufot. tengok pula rupa rumahnya di Likas pula ya. taulah dia miskin atau macam mana. lepas tu tengok pula kenderaan yang dimilikinya
Ziarahi sanak saudara, sememangnya jadi amalan sejak pu3 kecil lagi. Biarpun beratusan kilometer jauhnya, bukannya satu alasan tidak bertemu ahli keluarga.

Pu3 lalui tempat panas kawasan Lajim. Kata orang dia mau buat parti baru. Tapi.. Yang pu3 tengok tadilah. Bendera parti baru Angkatan @ Pakatan Perubahan Sabah tidak ada pula dipasang di wallboard depan rumahnya. ( Maaf tadi kereta laju melalui rumah. Tidak sempat snap .) Yang ada bendera MATO SEBELOH je.

Apa yang pu3 nampak juga di simpang jalan kuala penyu. Gambar ucapan Lajim bersama anaknya azman Lajim. Still tenggelam dengan banner ucapan hari raya dari timbalan ketua bahagian saudara Isnin Aliasnih, Ketua pemuda bahagian saudara mohd ishak dan pergerakan puteri umno bahagian Beaufort.

Sama juga di kawasan simpang masuk dari kilang lama kelapa sawit kawasan slagon. Juga serupa jugalah. Ditambah pula wallboard ucapan dari dtk azizah. Demikian juga kawasan bulatan pekan beaufort. Kalau dikira pertandingan banner.. Memang kalah DSP Lajim ni! ( Maaf, seperti tadi, gambar tak sempat nak shoot. Adatnya jadi penumpang ni. Kalau sendiri driving sah berhenti ambil gambar)

Apapun, pu3 tahu, rakyat kawasan Beaufort sangat bijak. Kelebihan mereka perolehi bukan personal touch dari MP pengkhianat ni. Dia hanya orang perantaraan kerajaan dengan rakyat. Sesiapapun wakil rakyat BN akan melakukan perkara sama untuk rakyat yang telah mengundinya.

Kenapa nak memilih individu yang sebenarnya menggunakan nama rakyat walhal tak menjaga hak rakyat tetapi kepentingan diri sendiri.

Gambar di atas tu kawasan rumah DSP Lajim yang sempat pu3 shoot. Kalau ini cakap dia miskin untuk rakyat. Ntahlah. Kalu blur tu, adatnya. Dah pakai snap time kenderaan bergerak.
Selamat hari Raya. Aidil Fitri

#janji ditepati
#BNBah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts