LAJIM LUAH RASA KESAL SERTAI ANWAR?

Ni info yang pu3 baru perolehi! Ada siapa boleh sahkannya?

Berita yang baru diterima dari Sabah memaklumkan, kegagalan Lajim membawa masuk YB-YB UMNO dan BN ke dalam Sabah Front dan seterusnya menyokong Anwar telah membuatkan Anwar kembali melenting dan membuli Lajim.

Lajim gagal menarik YB Datuk Ghapur dan 4 ADUN UMNO, Lajim juga gagal menarik YB Bung, malah kegagalan Lajim menarik Datuk Osu Sukam, Datuk Hajiji, Datuk Karim Bujang, Datuk Datu Amir Kahar menyertai Anwar pada 12 Ogos yang lalu menunjukkan kelemahan Lajim yang membuatkan Anwar melenting.

Mantan SU Lajim memberitahu kita bahawa Lajim telah diperdaya dan terpedaya, janji-janji Anwar untuk membawa masuk jutaan Ringgit ke dalam saku Lajim sebenarnya hanya janji. Kata Lajim, "bagaimana aku mau beli mereka jika wang yang Anwar janji tidak masuk?. Hanya air liur sapa mau masuk?"

Akibat dari itu, Lajim telah menyampaikan kepada seorang wakil rakyat UMNO untuk kembali semula kepada BN, malangnya dengan syarat Ketua Menteri ditukar. "Aku bukan tentang DS Najib, kalau CM tukar, ini jam aku lompat balik sama BN, enda da hal bah".

Bagaimana pandangan anda?

* Laporan dari wakil mymassa di Kota Kinabalu.

Ps: pu3 mau tahu kebenarannya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. Kalau betullah berita ini..

    My Answer is

    Pegi Mampos lah lu Lajim..

    DiSabah bukan Lu sorang yang boleh jadi pemimpin..

    PADAN MUKA..

    ReplyDelete
  2. Sukar untok komen benda benda yang berstatus 'hearsay' sebegini..namun hypothesis ini dirasakan sangat munasabah.Cuma sayangnya nama nama yang disebut sebut akan menyertai DS Lajim melompat kePR ini ada lah nama nama besar dan menjadi sebahagian drp tulang belakang UMNO diSabah.Semuanya ahli politik veteran, tidak ada masalah dgn kepimpinan UMNO peringkat negeri dan persekutuan.Kesemuanya mempunyai semangat patriotisma dan nasionalisma yang tinggi dan tidak berbelah bagi.Apa yang mereka akan perolehi jika menyertai PR - sesuatu yang lebih baik daripada yang baik kah? Ada yang melihat bahawa misi DS Lajim bukan untok memecah belahkan UMNO/BN sebenarnya tapi lebih kepada untok memporak perandakan PR diSabah.Khabarnya DS Lajim akan bertanding di 18 kawasan Parlimen dSabah.Dimana lagi nak letak calun PAS dan PKR? Pasti mereka ini akan bercakaran sesama sendiri sblm PRU nanti...

    ReplyDelete
  3. Cukup..cukup..cukuplah Lajim memanipulasikan rakyat. Nah..! lagi..lagi..lagi! jadi KATAK EMAS. Nilai jutaan ringgit..
    Pada masa ini, kita tak ketandusan pemimpin berdarah panas dan semangat waja. Ramai pemimpin muda yang jauh lebih layak dan lebih berpendidikan daripada Lajim (maaf saya tak terlarat menyebut gelaran yang ada padanya). Alasannya, pada saya Lajim tetap PENGKHIANAT!

    ReplyDelete
  4. cukuplah blog ini berbohong. Lajim bukanlah seorang yang bodoh...dia tahu apa yang perlu dilakukan.

    tunggu sahaja kejutan kejutan lain

    ReplyDelete
  5. Saudara ni pro-kerajaan, jadi menulis sebini rupa memang tiada yang luar biasa. Tapi apa yang saya hairan, dari mana saudara mendapat petikan kata-kata datuk lajim? Saudara ini setiausaha sulit beliau ka? atau orang kanan beliau ka? atau ahli keluarga? Yang pasti hanya orang tidak berakal saja yang akan mengeluarkan kenyataan sebegitu, dan saya harap ia bukan dari saudara penulis sendiri... " menulis biar mengunakan akal, tapi bukan dengan perasaan... "

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts