3 KATAK MELOMPAT BUKAN PEJUANG RAKYAT

::Pewaris Anak Bangsa::

Sebenarnya, pu3 dah tak terkejut tindakan Senator yang Majiol Mahap nak keluar UPKO atau lebih sadis pu3 kata, MANUSIA MENJELMA MENJADI KATAK' ini. sekitar 2 minggu lepas selepas Lajim  menjadi Katak sekali lagi, maklumat ini sudah sampai ke telinga Pu3.

Senator Datuk Maijol Mahap secara rasmi mengumumkan keluar daripada Kadazansun Murut Organisation (UPKO) semalam. 
Maijol membuat pengumuman itu di kediamannya di Kampung, Goshen, Kota Marudu. 
Beliau selain itu menambah lebih ramai lagi pemimpin yang akan mengikuti jejak langkahnya. 
Untuk rekod, senator itu secara rasminya berhenti dari Upko dua minggu lalu, dan kini mengikut jejak langkah Timbalan beliau, Datuk Seri Wilfred Bumburing, yang keluar daripada BN pada 29 Jun. 
Maijol pada 29 Julai lalu menimbulkan tanda tanya apabila hadir bersama ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam satu majlis bersama MP Tuaran, Datuk Seri Wilfred Bumburing yang keluar parti pada hari itu. 
MP Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin juga mengambil tindakan sama pada hari itu. 
Maijol pada majlis itu mengumumkan hasratnya untuk meninggalkan parti Upko namun tidak menyatakan sama ada akan menyokong Pakatan Rakyat. 
Beliau menyuarakan rasa tidak puas hati dengan kerajaan Barisan Nasional kerana didakwa gagal untuk menyelesaikan masalah yang dibangkitkan lebih daripada sedekad oleh Sabah terutamanya masalah pendatang tanpa izin. 
"Terdapat banyak masalah yang dihadapi dengan masyarakat Kadazandusun dan Murut dan semua rakyat Sabah. 
"Saya telah berjuang dalam Upko selama 14 tahun dan menyuarakan isu-isu ini melalui pelbagai forum.
"Tetapi saya melihat bahawa kerajaan tidak komited dan tidak serius dalam menyelesaikan masalah-masalah ini," katanya. 
"Oleh itu, saya tidak lagi mempunyai apa-apa keyakinan terhadap kerajaan BN untuk menyelesaikan masalah Sabah dan Malaysia.

Lantak awaklah Senator. Persoalan pu3. awak jadi SENATOR diundi oleh Rakyatker? Atau dilantik? Selama menjadi SENATOR.. pernahkah awak bawa perubahan kepada kawasan Kota Marudu? Atau hanya makan gaji buta dan buang masa duduk di Dewan Negara?

Sebenarnya, masalah yang timbul bukan berpunca kerajaan BN pun, tetapi pergolakan yang ditimbulkan sendiri olehh manusia-manusia yang seperti Majiol ini. Kerana apa? kenapa berhendakkan Kedudukan untuk akan datang

Kalau Semut hitam Blogger kata. Bahang jampi dari cicncin bermata merah Anwar bin Ibrahim. Pu3 pula kata. Allah tunjukkan siapa Lajim, siapa Bumburing dan siapa Majiol sebenarnya. Allah Mahu rakyat melihat sikap sebenar 3 individu yang BERNAFSU BESAR mengejar KUASA dan angan-angan. Mereka ini bukan PEJUANG RAKYAT tetapi BERJUANG DIRI SENDIRI.

Dah lama memegang jawatan. Takkan tak mampu nak membela. atau dah dibayangi keTAKUTAN kuasa dipegang diserah pada yang lebih BERHAK? sendiri kena ingatlah wahai si KATAK

Comments

Popular Posts