NAK MENUMPANG JE KERJANYA


Ini bukan kali pertama. Dalam 3 bulan terakhir ini. Situasi sama berulang untuk kali kedua. Sepanjang pemerhatian pu3lah. Tak tau yang terlepas pandang.

1st dalam bulan Jun lepas, apabila pergerakan puteri UMNO mengeluarkan kenyataan bahawa tidak menolak hukum hudud. Dikatakan konon puteri UMNO menyokong PAS. Sekali lagi pu3 tegaskan bahawa HUDUD dan PAS adalah entiti yang berbeza. Masih boleh dipisahkan.

Semalam pula, situasi hampir sama berlaku apabila melalui twitter, sekali lagi budak2 pakatan memainkan skrip sama melalui tukang bising Anwar ibrahim, bekas guru itu, dengan mengatakan bahawa BN melalui puteri UMNO Sabah akur dengan tuntutan kenaikan royalti minyak Sabah. Ceh! Tukang spin tak menjadi sungguh!
Terima kasihlah Malaysiakini yang terlepas pandang menyalin keseluruhan ulasan kenyataan yang dibuat oleh Ketua pergerakan puteri Sabah dari BERNAMA tanpa mengeditnya lagi. So di sana mana pembaca yang guna otak untuk berfikir tak akan terpedaya dengan kempen menggunakan nama puteri UMNO sebagai tarikan perhatian kepada umum.

Sekali lagi, pu3 katakan kenyataan pergerakan puteri Sabah hanyalah mengulas kenyataan yang disampaikan oleh YAB ketua menteri Sabah semasa majlis Rumah terbuka Jemaah Menteri-Menteri Sabah pada hari raya ke-2 lepas. 

Pada penilaian pu3 kenyataan tersebut dibuat dari keprihatinan kerajaan BN sabah terhadap hak rakyat Sabah. Selama inipun sepanjang pentadbiran BN Sabah, kepimpinan BN tidak pernah mengabaikan KEPERLUAN rakyat Sabah. Cuma KEHENDAK ini lazimnya agak sukar dipenuhi kerana ia akan berubah dari masa ke masa ( sila baca pengertian KEPERLUAN dan KEHENDAK) 

Pakatan hanya gah bercakap. Dah diberi mandat tak mampu nak laksanakan. Biasalah JANJI DITABURI kan, cakap sebanyak manapun telinga sedap mendengar. Tetapi hati sakit kerana ianya omong kosong sahaja.

Pesanan untuk Bard, tak layak disebut Chegu @ apa sahaja gelarana berkaitan seorang pendidik. Nak menggunakan sesuatu bahan, olahlah dengan baik untuk diterima. Jangan nak copy dan paste tanpa sedar ada perenggan yang menjelaskan perkara sebenar. Pu3 bukan jenis tak meneliti setiap kenyataan yang dilakukan sebelum pu3 ulas dalam setiap artikel pu3 tulis

#JanjiDitepati
#BNBah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






Comments

  1. apabila da terlalu lama berkuasa dan melampaui had kuasa,sehingga ketahap rakus tamak haloba enggan melepaskan kuasa dgn cara mengkhianati pewaris anak bangsa melalui pti, maka nyatalah umno bn ini pengkhianat bangsa dn negara. patutlah pernah diharamkan oleh mahkamah sehingga Tengku Razaligh Hamzah wujudkan semangat 46.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu je komen saudara? heheheheehehe? saudara tak ada hujah yang sedap nak dilayan. letak namapun ndak berani. kecut mau mati hahahahahahaah

      Delete
    2. dh dapat siapa awak pengecut.. kat FB pakai nama LAYAR TAK BERBAYU

      Delete
    3. insaf2lah sya sekadar mengajak kpd berpahala ini tggjwb sesama muslim tatkala msh dipinjamkan usia panjang.

      Delete
    4. bulan baik gini pun sulit kawal rasa dn hati.

      Delete
    5. yeker. tak cakappun. saya bukan ajak org buat dosa apa lgi menambah bala. sekadar nak berkongsi pendapat agar korang beringat. jangan dah terhantuk baru tersentak. tipu muslihat kancilpun boleh terjerat

      Delete

Post a Comment

Popular Posts