SUSU KANGKANG PUN ADA ?!

Ni kes memang serius tetapi pu3 nampak ia adalah tak beretika terutama melibatkan individu yang berpakaian labuh dan menutup kepala.

Baca lagi

Geng Susu Kangkang didakwa
Oleh Adha Ghazali
am@hmetro.com.my

KANGAR: Seorang wanita sarat mengandung tujuh bulan yang terbabit dalam kegiatan Geng Susu Kangkang bersama sepasang suami isteri, akhirnya didakwa di Mahkamah Majistret, di sini, semalam, atas tuduhan mencuri susu formula dalam dua kejadian berasingan, awal bulan lalu.

Ketiga-tiga mereka iaitu Aminah Abdillah, 24, nelayan, Berman Cruz, 54, dan isterinya, Eda Absarul, 34, mengaku tidak bersalah apabila dituduh secara bersama di hadapan Majistret Zuhair Rosli.

Mereka didakwa mencuri tiga tin susu formula bersama tiga kotak bahan sama di kedai Agrobazar Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) di Taman Sena Indah, di sini, pada jam 4.30 petang, 5 April lalu.

Bagi pertuduhan kedua, ketiga-tiga tertuduh didakwa mencuri empat kotak susu berjenama premium dan dua tin bahan sama di Pasaraya Seri Utama, di sini, pada jam 3.30 petang sama.

Semuanya didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun dan denda.

Zuhair membenarkan jaminan RM3,000 bagi setiap pertuduhan ke atas Berman dan Eda, manakala Aminah pula dikenakan jaminan RM2,000 bagi setiap pertuduhan.

Beliau menetapkan 28 Mei depan sebagai tarikh untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan dilakukan Pegawai Pendakwa, Inspektor Mohd Azlly Supuadi, manakala ketiga-tiga tertuduh diwakili peguam bela, Rabiatul Adawiyah Ramli.

Psssttt: memanglah jadi susu kangkang ! Susu dimasukkan celah kangkang! Ni juga nak dijual kat orang? Kalau berjaya. Hmmmm.. Adakah khasiat susu kangkang ni sama macam nasi kangkang yer? Hehehehehe..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts