Followers

PENIPUAN ANWAR BUKAN SUATU KEJUTAN


LADY tak terkejut Anwar kempen awal. Tak terkejut dia langgar peraturan berkempen. Tak terkejut membuat himpunan tanpa permit. Sebab .. LADY kenal luaran Anwar sememangnya manusia yang MAHABOS atas segala langgar melanggar undang-undang atau peraturan

Apa nak ditakutkan... diakan sememangnya PEMBANGKANG. Kalau tak bertindak NEGATIF, bukanlah PEMBANGKANG namanya kannnnnnnn!!! Itulah mentaliti pihak pembangkang di negara tercintaku Malaysia. Berpolitik pun ikut nafsu semata. Tak ada yang baik semuanya buruk.!

LADY mengingat semula saat LADY masih bergelar pelajar. Debat adalah antara program yang sering LADY sertai. PENYOKONG dan PEMBANGKANG. Ada di kalangan rakan-rakan LADY bertanggapan bahawa PEMBANGKANG hanya tahu membangkang sahaja. Walhal sebenarnya dalam membangkang pendapat pihak PENYOKONG. Pihak pembangkang boleh kemukakan cadangan yang dianggap relevan dan bersesuaian menangkis hujahan penyokong. Agaknya sebab tu pasukan LADY ketika itu selalu menang hehehhehehe...-itu pandangan pelajar usia di bawah 18 tahun

Namun kini, LADY tengok, dalam politik pihak pembangkang pembawaan mereka dalam berpolitik sebiji macam pemikiran rakan-rakan LADY yang bertanggapan pembangkang hanya boleh membangkang semata! Baik dibangkang yang tak baik dibangkang selagi ia dari pihak pemerintah.

Berbalik semula cerita si Anwar yang dengan penuh semangat berkempen. Walau bukan masa berkempen dia dah mula berkempen dengan aladan konon nak memperjelaskan situasi sebenar.


Situasi sebenar apa ya yang nak diperjelaskan? Adakah Anwar sebenarnya tidak berkeyakinan akan diber kepercayaan kepada dirinya di DUN Kajang?.. disebabkan kurang keyakinan itulah dia nak mendahului pihak lawan 'masuk jarum'????????

Almaklumlah Anwar kan Penyelamat Selangor. Misi utamanya menyelamatkan Selangor. "Biarku menjadi Lilin memberikan cahaya. Pada negeri Selangor, Permatang pauhku abaikan demi 1 tujuan. "Teringiang-ngiang di telinga LADY lagu LILIN melihat muslihat putar belit Anwar dalam menggapai kerusi No 1!

LADY tak terkejut PEMBOHONGAN Anwar. Tak terkejut LAKONAN Anwar. Tak terkejut sesungguhnya tak terkejut dengan perkara yang dilakukannya.

Cuma LADY akan terkejut jika Anwar mengotakan janjinya sebelum PRU13 untuk pencen dari politik.

No comments:

Post a Comment