EDISI #JANJI DITEPATI - HUDUD KELANTAN BILA NAK DITUNAIKAN????

PEWARIS ANAK BANGSA

Memang pu3 rasa pelik. asyik dalam ceramah kata UMNO tolak hudud. menolak hudud ertinya kafir. Rasanya ini soalan pu3 yang sekian kali, Hudud kelantan yang dah lulus tu bila pula nak dilaksanakan? Takkan takut kt DAP kot?

baca lagi : 

Cina Kelantan Terima Hudud Yang Hj Hadi Masih Enggan Laksanakannya Walau Puluh Tahun Janji Pilihanraya !!! @NajibRazak

Kenapa PAS masih lagi nak tangguh ? Bukankah Dr Aziz Bari dah kata boleh laksana di Kelantan ???
Kenyataan PAS yang berdolak dalik dalam hal ini lihat di bawah :

Dalam hal ini Majlis Fatwa jelas isu ini seperti berikut :
Kerana itu jika sekelian alim ulama sudah sepakat belum lagi sedia untuk laksanakan hudud maka adakah perlu ia dijadikan modal pilihanraya ? 
Hukum Allah menjamin keadilan dan adakah jika dilaksanakan dalam suasana sekarang ini ia akan mampu dilaksanakan secara adil dengan saksi yang adil dan juga dengan persetujuan rakan kongsi kuasa di negara kita ? 
Jangan banding durian dengan epal iaitu Brunei dan Arab Saudi kerana mereka negara Raja Monarki bukan seperti Malaysia. Kuasa berbeza di mana kita melalui pilihanraya manakala mereka berkuasa mutlak sebagai Raja.
Kerana itu YAB Perdana Menteri senada dengan Majlis Fatwa Kebangsaan dalam hal ini. Bukan menolak kebenaran hukum Allah dan memperlekeh hukum Allah...
Kerana itu hudud dianggap 0.001 oleh Presiden PAS sehingga tidak bersungguh untuk melaksanakannya hingga kini walau pernah berkuasa di Terengganu sebelum ini...
Kebetulan pula DAP memang hingga kini 'keras menentang' hudud tajaan PAS
Fikirkanlah....agama dipolitikkan demi keuntungan ahli politik bertopengkan agama...Moga Allah buka pintu hati anda semua.

sumber : panglima perang cyber blog

PS: Ikutilah contoh Junjungan Baginda Rasulullah saw  dalam mengajar umat Islam untuk melaksanakan hukum Allah. dimulai dengan perbuatannya, lisannya. PAS ada buatker?

Comments

  1. Hadi Awang kata tiada hudud dalam manifesto - biar beto. Jadi apa yang UMNO buat selama ini - betul !

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts