CERITA SEBENAR PENAMATAN KONTRAK DUTA TUDUNG ABBY ABADI

::Pewaris Anak Bangsa::

Patutlah semacam je kat tweet. Bunyi ambil hati tetapi dalam masa sama main cover-cover. Nasiblah tak di saman ustazah express oi sebab langgar kontrak.
baca sini lagi:


Abby Abadi atau nama sebenar Arbaiyah Abdul Manan seorang pelakon dan penyanyi yang baru menyertai parti politik Pas telah menulis dalam laman sosial Twitter bahawa kontraknya sebagai duta kepada sebuah syarikat tudung, baru sahaja ditamatkan kerana penglibatannya dalam PAS.


Itulah yang diluahkan kepada portal rasmi pembangkang Malaysiakini sehingga seluruh blogger pakatan rakyat menjadi kecoh dan huru-hara kononnya pihak syarikat telah menganiaya Abby sedangkan Abby hendak mendekatkan dirinya dengan Agama dengan memasuki parti politik Pas.

Cerita sebenarnya dari syarikat yang menawarkan Abby menjadi duta tudung lain pulak, menurut mereka pada Mei 2012 yang lalu, Abby Abadi telah dilantik secara rasmi sebagai duta dan jurucakap untuk produk keluaran Al-Humaira Contemporary.

Janji Abby kepada syarikat adalah tidak memasuki mana-mana pertubuhan politik yang boleh menjejaskan nama baik syarikat seperti yang dipersetujui dalam kontrak, jika Abby melanggar kontrak tersebut maka kontrak akan tamat. Tetapi Abby telah melanggarnya.

Menurut pemilik syarikat mereka terkilan dengan perangai Abby dengan penglibatan Abby dalam parti politik tidak kira mana-mana pun parti akan menjejaskan perniagaan saya, jelas Hani Elia pemilik Al-Humaira Contemporary.



Sebagai pemilik sudah semestinya tidak mahu reputasi yang tidak baik terhadap produknya tambahan pula mulut Abby yang agak celupar mempertikaikan semua orang yang tidak menyertai parti politik Pas.

Tetapi kontrak Abby dengan syarikat Al-Humaira Contemporary kini sudah pun tamat secara rasmi pada 4 Julai 2012 yang lalu kerana pelanggaran perjanjian yang telah ditandatangani dan dipersetujui bersama.


Tetapi dalam laman twitternya Abby seolah-olah meminta simpati daripada penyokong pakatan rakyat agar menyiarkan penamatan kontraknya itu dengan alasan "tak kan saya nak mendekati Agama pun nak ditamatkan kontrak"

Dengan tersiarnya penamatan kontrak Abby ini maka ramailah ahli perniagaan bersimpati akan mengambil Abby sebagai duta mereka

sumber: 

Comments

  1. Mohon dilink blog sy..mahamissa.blogspot.com Tq.

    ReplyDelete
  2. pas tu agama ke? kalau ia agama sudah tentu ia adalah ajaran sesat. sebab islam adalah satu2nya agama yang benar disisi Allah

    ReplyDelete
  3. nak mendekati agama konon, kalu betul nak dekati agama mengapa masuk pas? pas tu kan parti politik. takkan kau tu bodoh sangat abby tak tahu pas tu parti politik? kalu nak dekati agama, pergi ke pondok ke, madrasah ke. itu baru betul. ini tidak? tujuannya nak mendekati pak2 lebai pas yg masing2 meleleh air liur tengok abby ni.

    ReplyDelete
  4. kuang...kuang....kuangggggg.....
    apa kau rasa?
    Oren.....
    Tingkatkan kasih sayang TG ..
    mudah2an banyak undangan ceramah buat ustazah bengong nanti.
    Menguap2 ustaz2 PAS menunggu

    ReplyDelete
  5. Boleh la jadi duta ubat kuat dalam harakah pula lepas ni

    ReplyDelete
  6. Bangang mereka tak sudah2.undi PASti BN yer kawan2.

    ReplyDelete
  7. Harap jangan putar-belit cerita... Al-Humaira' Contemporary batalkan kontrak Abby bukan sbb abby masuk mana2 parti politik, tp sbb khusus Abby masuk PAS... Kalau tak kira apa2 parti politik, Al-Humaira' kena cakap sekurang2nya, "Kami tak mau duta kami masuk mana2 parti politik,"> Tp apasal tak ckp mcm tu? Nah tgk apa yg Abby chatting dgn Al-Humaira' kat Whatsapp kat iPhone Abby... al-Humaira' Contemporary (AHC) hanya ckp apa? Baca smpai habis ya...

    http://milosuam.blogspot.com/2012/07/sertai-pas-kontrak-duta-tudung-abby.html

    ReplyDelete
  8. Untung abby dpt pahala org kutuk dia.. amin

    ReplyDelete
  9. betul ke kontrak ada tulis tak boleh join mana2 pertubuhan politik? ke ni pun spin n corner sana sini...tunjukkan fact dulu la wahai penulis blog. cakap tanpa fakta serupa monyet menjerit2 tepi hutan. FAKTA ADALAH PENTING!

    ReplyDelete
  10. FIKIR MCMNI JE .. KALAU DAH KITA MEWAKILI COMPANY TU SIBUK NAK BERPOLITIK, KITA SIBUK NAK PROMOTE PAS, AKIBATNYA

    1) KITA XPROMOTE COMPANY TUDUNG YANG BAYAR KITA TU AKHIRNYA PROMOTE
    PAS
    2) KITA MENJATUHKAN SALES COMPANY TU SBB XSEMUA SUKA PAS ...

    ADA FAHAM ??

    ReplyDelete
  11. Salam.blog ini sudah dipautkan. Mohon dipautkan semula
    catsthinker.blogspot.com.tq

    ReplyDelete
  12. aderr dapat pahala..dosa bertimbun dulu dah minta ampun ke..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts