YOU MAKE RAKYAT SO CONFUSE!

Anak ikan berusaha dengan keuoayaan maksima tetapi tidak tahu mereka hanya dipergunakan (gambar hiasan)
Bila dah kejar kuasa dan berusaha tunjuk diri konon still in power. Macam2 boleh buat tetapi dalam masa sama tak membenarkan akar umbi buat perlkara yang sama. Ish2 apa punya pemimpin macam ni. Hello pakcik.. Ur age like my abah age.. Pemikiran dah jauh tertinggal dengan zaman sekrang. Kata kwn pu3, selama dia pegang jawatan, apa yang dia telah lakukan? Came to meeting n gah tayangkan pangkatnya yang konon sangattttt besar powernya.

Sebagai ahli UMNO selalu dah pu3 terima nasihat pada awal penyertaan, tk join apa sahaja program yang dianjurkan oleh pemimpin PEMBANGKANG. Adalah menjadi satu kesalahan dan ia melibatkan KESETIAAN. Pu3 pun akurlah, wlu tak termasuk dalam salah laku perlembagaan tapi ia membabitkan ETIKA sebagai seorang ahli.

Tetapi pemimpin seorang ni bersama pengikut2nya.. Boleh pula buat pelanggaran salah laku. Tak menjadi kesalahan baginya walaupun pihak "xmo namanya ditulis "no name" ( spesies tk bertanggungjawab jugalah ya. Sbb dia memang pembangkang juga) mempertikaikan tindakan pemimpin ini. Hubungan persahabatan walau berbeza ideologi politik tak menjadi salah, ia jadi salah etika jika hadir dan memberi ucapan! Ini program perayaan apa ni? Dia kan just guest.. Kenapa lak majlis perayaan orang lain, dia pula menunjukkan seolah-olah majlis berkenaan dianjur olehnya. Dah tu menurut info siap buat kenyataan memBALUN pihak yang diwakilinya? Ceh! Terdesaklah tu kot! Siap buat kenyataan.. Suara dari rakyat! Yeker?.. Betulkah?

Inikah individu yang nak diangkat sekali lagi? Dahlah buat ahli keliru, dah tu siap pula buat celaru. Benda yang dinyatakan BALUN habis dahulu masa konon tunjukkan SETIA. Kini dia dah arahkan. ANAK-ANAK IKAN". Berkempen untuk menggegarkan suasana. Pu3 kata dia bukan SETIA person. Sekali dah melompat, boleh terima mayb kerana nk selamatkan rakyat. Sekarang dah pegang jawatan tertinggi, mempunyai portfolio dalm kerajaan, buat hal lagi. Bukti dia bukan pejuang rakyat tetapi berjuang untuk kesenangan dirinya sahaja.

Pu3 berpesanlah pada ANAK-ANAK IKAN yang letih pacakkan bendera tu, siap buka pejabat tu, ceroboh masuk kawasan luar tu, gunakan individu sememangnya NON QUALITY tapi perasaan sangat berkualiti tu.. Siaplah korang, dapat je dia habuan. Korang ditinggalkan terkontai-kontai. Pu3 bersorak kalau korang terlucut keahlian kerana ketidakcerdikan korang menilai diri sendiri.
Tindakan pemimpin ni buat rakyat confuse. Di mana arah sebenarnya. Dahlah pasang orang kempen tetapi dalam masa sama meletakkan anak-anak ikan dalam keadaan serba sala kerana kePONDANAN nak declare posisi sendiri.

Psssssttt wahai anak-anak ikan. Jangan korang jadi mcm budak dalam pict di atas nak terdesak kerana desakan bos korang walhal benda tu korang boleh gunakan akal untuk mengenalpasti kebenarannya. Sendiri mau ingatlah!

Comments