JENIS ONG2 GEDIDIK NI PERLU BERHATI2 DENGANNYA

berebut hanya kerana sebiji bola (gambar hiasan)
Jika melompat dari PAKATAN ke pihak benar. Selamat datang. Mereka insaf akhirnya. Tahniah kerana belum terlambat untuk memperbaiki misi perjuangan. Tetapi bagi yang sebaliknya... Sah2nya memang mereka ni tak betul... Why?

1. Mereka sememangnya spesies dua alam. Tak dapt tempat je sah terjunlah pergi lupak baru dengan harapan dapat takungan air BAEK PUNYA!

2. TEROMPET mereka ni memang nyaring bunyinya. Almaklumlah dah isi xder dalamnya, ditiup, dekat telinga sah sakit. Tak pasal2 pekak. Dengan siulan mereka ni, siapa yang tak berawas, sah kelabu mata dek pening

3. PENCURI! Mereka adalah yang sentiasa mencari peluang unutk mendapatkan sesuatu dalam posisi mereka. Mengharap ada habuan walau memotong leher mangsa! Jika peluang gagal diperolehi, mereka akan TERJUN cari rumah lain.

4. RADIO LAMA. Harapkan bunyi je besar tapi tak boleh difaham langsung. NOISE lebih banyak dari mesej yang nak disampaikan. Maklumat yang sepatutnya diberi, biasanya mereka sembunyikan untuk kepentingan diri. Akan Melenting apabila maklumat sebenar sampai melalui CHANNEL lain.

Sebenarnya rakan-rakan lebih arif tentang ini. Sebab lebih kerap bertemua jenis-jenis. Dan sewaktu dengannya. ATTITUDE PROBLEM lah katakan. Mereka jenis ni, selalu meletakkan apa yang mereka RASA adalah TEPAT. Kasihannya mereka2 ini.

Pu3 cuma nak katakan, jika berkawan dengan mereka ini, berhati-hatilah sebab mereka inilah gelar tambah sebagai BIAWAK.

Macam gambar bola sepak, 1 perlawanan dan perjuangan. Tapi boleh pula ambil peluang menghentam unutk dapatkan sebiji bola dengan apa cara sekalipun.

Comments

Popular Posts