INSIDEN PWTC 17HB DISEMBER 2011. DI MANA TANGGUNGJAWAB YANG TERLIBAT


komander no 2
Beberpa hari pu3 dok memikir risiko menayangkan gambar ini. tetapi akhirnya pu3 ambil keputusan kerana tindakan mereka ini telah menjatuhkan reputasi baik rakan mahasiswa dan mahasiswi lain yang tidak terlibat. Asyik disebut tindakan 'mahasiswa' dan mahasiswi. adalah tidak adil bagi yang tidak terlibat.

menurut sumber. iniler komender 1 yang menambah keberanian pelajar terlibat

gambar-gambar pelajar secara individu ini adalah mereka dikatakan sebagai ketua yang menambah semangat rakan-rakan yang turut hadir perhimpunan tersebut. Komender pelajar.
Pelajar UITM (menurut sumber di kawasan kejadian)
mahasiswi yang mnjadi komender mahasiswi terlibat
komander no 5
komander 5
budak ni siap pakai baju BERSIH lagi. jelaslah sangat kecenderungannya

Wajah ini perlu diberi perhatian, tetapi nak tau siapa dalang sebenarnya sehingga terhimpun mereka ini ke perkarangan PWTC. pandang wajah ini dan kalian komen sendiri siapkah mereka. maaflah, dalam hal kebenaran, pu3 tak peduli siappun mereka walupun mereka ini kepimpinan pro kita sendiri. mereka sepatutunya lebih matang (memang matang mengikut usia) Kalau pakatan tak apalah, memang tugas merekapun.
siap bersms @ bbm kot menghantar laporan perjalanan. Tian PKR


Persoalan pu3. kenapa pemimpin ini turut sama? jika membantah akta AUKU diakan pemegang jawatan. menurut sumber, dia berada di sana konon menerima memorundum bantahan mahasiswa. xder office ker sampai nak juga berkumpul di perkarangan PWTC? How? Pu3  tak akan komen, koranglah memberi pendapat ya. pu3 hanya postkan gambar ini

menyedihkan tindakan pelajar selepas menyerahkan memorundum, mereka menurunkan pula bendera YAB PM malahan ada khabar dikatakan bendera itu juga dipijak oleh segelintir pelajar yang terlibat. Pelajar yang menurunkan bendera tersebut dikenali sebagai ADAM ADLIN dari Penang.
insiden menurunkan bendera YAB PM
tindakan mereka menyebabkan jalan di kawsan KL mengalami kesesakan
perkarangan PWTC
kenapa tutup muka?
sebaik sahaja bendera YAN PM diturunkan, bendera AUKU pula dinaikkan mengganti tempat. Apa maksudnya?
Korang fikirkanlah sembil melihat gambar ini. Pu3 letakkan keputusan dan pandangan korang pada kawasan komen. Persoalan pu3... kenapa perkara ini dibiarkan? Selama ini, pu3 meletakkan PWTC adalah tempat paling selamat untuk pu3 berpolitik kerana ada rasa jaminan. tetapi insiden ini membuatkan pu3 terfikir. Mana bahagian keselamatan. Bayangkan ketika pu3 bermesyuarat di dalam bangunan, tiba-tiba bangunan ini diserbu. Adakah serbuan itu juga dibiarkan? fikirkanlah. pu3 menulis berdasar  apa yg pu3 rasa. Bagimanapula kakitangan bukan UMNO , jabatan lain yang menyewa dalam bangunan ini? renungkan....

Comments

  1. tengok muka sorang2 pun dah kenal. Jenis budak2 IQ gred C & D.Yg otaknya lebih kecil dari matanya. Bangang tak sudah2. Budak2 ni sebenarnya tak layak pun ke Universiti. Buat malu nama Universiti dorang je.

    ReplyDelete
  2. gitau kat mak bapak depa suh mai kampus ke UPSI ke ambik balik anak2 yg kurang ajar ini. balik umah, ajar dulu biaq dia kenal dunia dan sejarah Tanah Melayu. lepas tu jgn hantar ke UPSI ke, Maktab perguruan dlm Malaysia ni. hantar je ke Amerika, German atau negar2 Balkan, biAR depa sedaq sikit yg Malaysi ni adalah yg terbaik untuk depa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts