BELUM PRU MULA DAH PERANG DALAMAN! PAKATAN OH PAKATAN

Konflik dalaman dalam parti gabungan PR. Hmmmm pu3 malas sungguh nk kata PAKATAN ni mewakili rakyat. Tak ada wakilnya, siap gaduh-gaduh sesama yang menjawat. DAP ngan tak sehaluannya. Karpal singh dalam tekanan membela anwar, buat hal lak cari pasal ngan rakan seperjuangannya kepimpinan DAP. PAS pula 3 kepimpinannya gaduh ngan SU agong PAS.

Kata rakan pu3 :
Azizi Yusoff25hb Disember 2.29 pagi
ini adalah bala dari Allah akan kedajalan mereka lalu berada lah mereka dalam perbalahan...tuduh menuduh,,,sindir menyindir dan dakwa mendakwa ...maunya pertikaian ini akan membawa kelemahan dan kehancuran kpd pas...insyaAlllahhhhh......hikmatnya agar manusia melihat akan kumpulan yg dilabelkan ulamak ini adalah sebenar-benarnya tidak mengikut Al-quran dan sunnah kerana jika ada pertikaian dan perbalahan antara kamu kembalilah kpd Al-Quran dan sunnah........

Hakikatnya Pas perlu kembalì dokong dan amal perjuangan tegakkan Islam sebagaimana tujuan asal penubuhan nya..pimpinan pas pusat sekarang sebagai boneka pentas kepada pihak laìn..yg akhirnya terpaksa tukar slogan negara Islam kepada negara berkebajìkan.."

Inilah permulaan kepada kejatuhan Pas..!

Pu3 ada terbaca sebelum ini 1 posting sebelum ini kata org 2 bukan islam dah boleh terima perjuangan islam yg dibawa oleh pas. mmg lah org kafir boleh terima sbb perjuangan islam pas bukan tulen, halal kalau mereka yg buat haram kalau bn yg buat. sedangkan dalam islam yg sebenar perkara haram tetap haram dan halal tetap halal x kira siapa pun yg melakukannya.

Pergolakan kedua buah parti utama pakatan ni sudah cukup menggambarkan bahawa dalamannya umpama nanh menunggu utk meletup. Sebelumini hanya bisul tetapi semakin masa berlalu, semakin bisul itu kritikal. Kini hanya menghitung saat pecah . Baru mentadbir 3buah negeri, keadaan sudah kucar kacir, bagaiman pula harsat menwan putrajaya? Renung2kan.. Pu3 xakan mengulas berlaku antaranya. Skrg pu3 memerhati perkembangannya dan mungkin akan ada kesudahannya....

Comments

Popular Posts