TUN M KATA BN DALAM KEDUDUKAN BAIK TAPI...?????

Bekas PM, Tun Dr Mahathir hari ini berkata, Barisan Nasional (BN) berada dalam kedudukan baik untuk menang pilihan raya umum akan datang, yang mungkin diadakan awal tahun depan.
Bagaimanapun, beliau berkata persoalannya ialah sama ada BN memperoleh majoriti, memandangkan sebuah kerajaan yang lemah akan diserang oleh pembangkang, yang akan mewujudkan isu untuk melemahkannya.
( Sama situasi yang dihadapi oleh BN sekarang setelah menang mijoriti mudah PRu-13. Pu3 melihat pakatan sorak besar dengan situasi ini dan berkehendak pula perkara sama berlaku pada PRU-13)

"Saya fikir mereka kini sibuk berkempen untuk memastikan mereka boleh menang. Perhimpunan Agung Umno agak baik, sambutannya agak bagus. Nampaknya seperti Umno kini kembali semula menjadi popular kepada rakyat," katanya kepada pemberita di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya.- Tun M

Cuma pu3 dok risau juga jika situasi terlalu baik ni, membuatkan kepimpinan semakin duduk selesa. Pengalaman semasa bertugas PRu-12 tu , kat kawasan pu3 alhamdulillah. Hal2 kecil yang boleh diselesaikan tetapi bagaimana kawasan lain? Pu3 tak nak pejuang terlalu yakin sehingga menjadi leka. Fuhhh bahaya tu!

Pu3 mengharap Tun M sentiasa beri sokongan dan nasihat serta teguran agar semua pejuang sentiasa sedar dan peka. Makasi Tun M. My inspirasi dunia politik

Comments

  1. kita dah pernah berada dalam zon yg terlalu selesa hingga kita tersedar ianya menyebabkan kita tergadai kepercayaan rakyat kepada kita..

    ReplyDelete
  2. Ya tinta maya. Terlalu selesa sehingga. Terleka. Kesannya 2008 sebagai hasilnya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts