RCI : DALANG BAWA PENDATANG

Pu3 pun ikuti sedikit siasatan RCI yang masih berlangsung. Semalam semasa melalui jalan Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu. Memang pu3 tengok penuh kawasan letak kereta. Diikuti kelihatan kenderaan bergerak PDRM yang menjaga keselamatan kawasan berkenaan.

Membaca berita melalui surat khabar sememangnya mengundang rasa ingin tahu. Tetapi pu3 faham sangat. Hanya yang menuntut dan berkaitan sahaja akan berada dalam perbicaraan siasatan tersebut. 
Tetapi.... sesuatu yang menarik peehatian pu3 pagi ini melalui artikel ini. Baca dulu ya.....

RCI - SIASAT SIAPA DALANG BAWA PENDATANG PAPUA NEW GUINEA, TORAJA & SOLOMON KE SABAH

WAJAH ORANG-ORANG DARI KEPULAUAN SOLOMON SEMAKIN RAMAI DI SABAH

Ramai di kalangan kita hanya kenal Keningau kerana Ribut Greg yang menghancurkan bukan sahaja harta benda tetapi beribu-ribu nyawa. Namun, tidak ramai yang tahu bahawa Pelampau-Pelampau Kristian yang dinaungi oleh Institute Devolopment For Sabah (IDS) yang diketuai Datuk Dr. Jeffrey Kitingan ketika itu dengan dibantu oleh NGO-NGO Yahudi seperti NDI dan KF di German telah membawa masuk orang-orang Kristian di Keningau khususnya.

Di sebuah petempatan ulu, berdekatan kawasan Ribut Greg di Keningau, mereka ketika itu turut dibantu oleh Gereja-Gereja di Sabah yang kebetulannya kerajaannya juga diketuai oleh seorang Kristian, telah membawa masuk orang-orang Timor (dipanggil Om) dari Papua New Guinea, Kepulauan Solomon dan Orang-Orang Toraja dari Sulawesi Utara yang beragama Kristian dengan tujuan untuk menjadikan negeri Sabah negeri Kristian dan agama Kristian menjadi agama Rasmi negeri Sabah.

ORANG PAPUA NEW GUNIEA BERAGAMA KRISTIAN DIPANGGIL "OM". SIAPA BAWA MEREKA KE SABAH, KINI SUDAH SEMAKIN RAMAI DI SABAH

Orang-Orang Toraja ini kebanyakannya tidak mempunyai agama di tanah asal mereka di Sulawesi Utara. Pelampau-pelampau Kristian di Sabah telah membawa mereka masuk ke Sabah dengan memperkenalkan bangsa ini sebagai  Bugis-Toraja. Walhal dalam bangsa Bugis tidak ada yang bernama Bugis Toraja. 

Kerana bangsa Bugis semuanya beragama Islam, berbahasa Melayu dan mengamalkan budaya orang-orang Melayu dan berasal dari Sulawesi Selatan. 

ORANG TORAJA DI SULAWESI UTARA YANG BERAGAMA KRISTIAN MENGAKU SEBAGAI BANGSA BUGIS DI SABAH UNTUK MENGELIRUKAN 

Sedangkan orang Toraja tidak beragama Islam, hanya berbahasa Melayu  dan juga mengamalkan sedikit-sedikit budaya orang Melayu dan berasal dari Sulawesi Utara. Mereka sengaja mengelirukan kita semua.


Suruhanjaya RCI Sabah telah lari dari tujuan dan skop mereka apabila memberi tekanan hanya kepada orang-orang Islam sahaja, walhal di sebalik semua ini pelampau-pelampau Kristian di Sabah, Gereja-Geraja di Sabah, NGO-NGO Kristian di Sabah, IDS dengan dibantu NDI, KF, Pertubuhan Kristian Asia Tenggara membawa masuk orang-orang Papua New Guniea, Kepulauan Solomon dan orang-orang Toraja dari Sulawesi Utara untuk meramaikan orang Kristian di Sabah!

RCI , jika kamu mendiamkan diri akan hal ini, kami boleh beri kamu nama-nama mereka yang mendapat IC melalui gerakan Kristian dan IDS semasa Datuk Jeffrey Kitingan!

Sumber: mymassa blog

Hmmmm pengasas STAR ni nampak sangat ularnya. Dia buat pasal dengan melempar batu tetapi dayus dengan sembunyikan tangan!

Pu3 sebagai seorang muslim. Muslihat nak merampas ini bukan cara pendekar Sabah.!!! Tetapi pengkhianat yang jelas ada agenda menjadi RAJA di atas bumi tercinta ini.

Pendedahan MyMassa blogger sememangnya melukakan pu3 sebagai rakyat sabah yang pernah melalui kegetiran aebagai pelajar Islam ketika Dr Jeffrey ini diberi amanah sebahagian yang terlibat dalam pentadbiran kerajaan Sabah ketika Sabah di bawah tadbiran pembangkang. Dont you tell pu3. Pu3 wrong what happend!

Enough! Pu3 tak akan biarkan Sabah sekali lagi melalui kegelapan di bawah kuasa pedajjal . Pembelot dan pengkhianat yang hanya bertopeng muka Alim tetapi syaitan disebaliknya!

#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu
#1MalaysiaTolakFITNAH

Comments

Post a Comment

Popular Posts