TABURAN KATA PR HANYA MENYUKARKAN

Pu3 tak taulah apa benak otak merangkap strategi "PR" dengan kempen berkehendak menurunkan harga kenderaan apabila mereka kononnya jadi pemerintah.

Kurang sangatker pemilikan kenderaan di Malaysia ini. Teruk sangatker nak dapatkan pengangkutan awam di bandar-bandar ni?

Sepanjang pengamatan pu3. Setiap bandar besar terutama Kuala Lumpur dan Kota Kinabalu. Kalau dulu 5 tahun sebelum ini. Hanya waktu kemuncak pagi dan petang termasuk 2 minggu sebelum menyambut perayaan keagamaan sahaja, jalan raya di bandar akan mengalami kesesakan kenderaan.  Namun, sekarang ini... tak payah nak tunggu kemuncak. Sepanjang hari sah jalan raya penuh.  Oleh apa? Sudah tentulah kenderaan!

Pu3 boleh bayangkan. Andai harga kenderaan diturunkan tetapi nilai tanah melambung tinggi. Kerana individu lebih cenderung membeli kenderaan berbanding rumah. Ada potensi orang berumah di dalam kenderaan sahaja. Fuhhhhhh..... itu selesaker? Nilai kenderaan setiap masa tidak akan naik tetapi akan berkurangam nilainya kerana usia lama serta keaktifan produk kenderaan baru dilahirkan.

Tak percaya? Tengok komputer saja. Kalau dulu.. kalau tak mampu kumpul duit cecah RM5k ke atas. Tok sah mimpi memilikinya. Kini dibawah RM1k pun sudah ada gajet sesuai dan mampu dimiliki. Lambakan jenama komputer yang banyak di pasaran membuatkannya susut nilai.

Cuma.. pu3 tak tahulah kalau "janji" mereka kali ini akan ditunaikan. Memandangkan janji 2008 dianghap sebagai perkara bukan JANJI dan bukan tanggungjawab mereka menunaikannya. Mereka tidak menganggapnya sebagai WAJIB. Seterusnya membuat taburan janji terbaru.

Ala macam lagu Salleh yacop. " gali gali gali gali gali lobang. Lobang digali menutup lobang lobang baru dibuka. " dah banyak sangat nanti janji "PR" hanya dalam manifesto sajalah. Dihias indah dilekat di dinding kaki lima. Tatkala datang hujan menimpa. Krtas indah hanya tinghal serpihan. Banyak hanyut ke longkang dan menghilang. Itulah strategi "PR" dulu kini dan selamanya.

Takkan nak diperbodohkan lagi?

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu

Comments

Popular Posts