HIMPUNAN #KL112 BOLEH BAWA KANAK-KANAK TAK?


Apa dah jadi ini. Nampaknya PR sememangnya memiliki sebilangan ibu bapa yang tidak bertanggungjawab. Apa taknya.. dalam larangan membawa kanak-kanak ke himpunan aman seperti yang telah ditetapkan dalam Akta Himpunan Aman 2012. Juga larangan yang terkandung dalam Akta kanak-kanak 2011



Peliknya masih ada yang sangat degil membawa kanak-kanak dalam himpunan KL112.  Walaupun semalam ketua pengarah jabatan kebajikan Malaysia Datuk Noraini Mohd Hashim telah menasihatkan kepada ibubapa tidak melibatkan anak-anak di bawah jagaan mereka dalam aktiviti yang boleh mendatangkan kemudaratan . Sekiranya gagal berbuat demikian. Tindakan boleh diambik mengikut subseksyen 31 (1) Akta kanak-kanak 2011 iaitu denda tidak lebih RM20 RIBU atau oenjata tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.


Bukan nak fitnah ya. Pu3 tak akan memperkatakannya jika tiada bukti. Perhatikan gambar-gambar yang pu3 sertakan ini. Ini bukan bayi dan kana-kanak ker?


Ibubapa yang membawa anak-anak mereka ini pu3 katakan sebagai individu tidak BERTANGGUNGJAWAB LANGSUNG!!! Bukan sahaja tiada amanah ke atas tanggungjawab diri malahan amanah ke atas individu yang sewajibnya di bawah lindungan mereka sekalipun mereka abaikan!

Pu3 nak pihak jabatan kebajikan sila ambil tindakan kepada individu yang ada dalam gambar di artikel ini. Selagi tiada tindakan. Selagi itulah mereka tak sedar-sedar dengan warisan genatik mereka ini.!!!!!

#TolakDemontrasiJalanan
#TolakHimpunanKl112
#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu

Comments

Popular Posts