SIMBAHAN CECAIR MERAH MUNGKINKAN GANYA MUSLIHAT?????

Apabila melihat gambar yang LADY terima dari rakan LADY. Simbahan darah ayam? Cat merah di tangga pej parlimen si teresa kok. LADY meragui kesahihan laporan MP Seputeh ini bahawa ada orang luar atau musuhnya yang melakukan perbuatan itu.

#SIMBAHAN????
Boleh bayangkan. Hebatnya si tukang simbah sehingga GRILL yang terpacak depan anak tangga tidak dicemari simbahan berkenaan. Bagaimana si pelaku membuat simbahan tersebut? Menggunakan apa ? Kuatnya simbahannya sehingga ke anak tangga je atas??? Mahirnya dia membuat simbahan hingga hanya sebahagian tangga sahaja yang dilimpahi cecair merah tersebut!!!

Betulkah simbahan berlaku dari luar GRILL???

#LEMPARAN????
Terornya si pelempar cecair merah ini. Dia membuat limparan pakai jurus batin ke? Takkan menggunakan tangan menjerus ke setiap anak tangga . Tapi... ubat apakah yang digunakannta sehingga dia boleh melakukan lemparan sehingga ke anak tangga terakhir?

Peliknya jika menggunakan bantuan balutan mudah pecah seperti belon atau plastik... di manakah ghaibnya peratan berkenaan????

Lagi teror si pelaku apabila lemparannya langsung tidak mengenai dinding atau pintu di atas. Ianya tepat hanya anak tangga sahaja!!!!

Betulkah berlaku lemparan???

#JERUS
LADY lebih cenderung mengandaikan limpahan cecair merah ini dilakukan dengan kaedah menjerus cecair .

Tetapi bagaimana si pelaku melakukannya??? Adakah si pelaku memiliki kuasa super power seperti plastikmen yang boleh memanjangkan tangannya dari luar GRILL ke anak tangga ke atas???

Soalannya betulkah jerusan ini dilakukan dari luar GRILL???

SEBENARNYA
LADY melihat si pelaku melakukan simbahan dari dalam. Dari tangga teratas. Tetapi menurut rakan LADY. Kunci pada GRILL berkenaan tidak rosak atau dibuka secara paksaan. Masih dalam kondisi baik seperti tidak berlaku PAKSAAN masuk... atau lebih tepat, si pelaku masuk dengan cara yang betul 

Takkan GRILL ini tidak dikunci????

Pada hemat LADY. Sebenarnya kejadian simbahan cecair merah di anak tangga naik ke pejabat si teressa kok ini hanyalah "LAKONAN KEJADIAN DEMI UNTUK MENGALIHKAN CERITA PERBUATAN"

Teressa jugalah kemungkinan besar dalang kejadian. Si pelaku kemungkinan besar adalah orang-orang Teressa sendiri.

LADY sememang meragui kejadian ini memandangkan limpahan cecair merah hanya pada sebahagian tangga sahaja manakala sebahagian lagi bersih. Kenapa? Kerana si pelaku enggan meninggalka  bukti tapak kaki dari atas anak tangga menuruni tangga sebelum meninggalkan tempat kejadian.

Cuba periksa GRILL berkenaan. LADY yakin, kemungkinan besar cap jari hanya ada teressa dan staf pejabatnya sahaja. Tiada cap jari asing atau kononnya telah dilap bersihkan oleh si pelaku ajar cap jarinya tidak dapat dikesan.

Lihat posisi lekatan cecair merah pada dinding sisi tangga yang disalaputi warna merah tersebut. Dari bentuk corak tersebut menunjukkan bahawa si pelaku melakukan simbahan dari sisi kiri tangga bersih.

Cuba bayangkan diri anda berada di luar GRILL. Bagaimana simbahan anda hanya mengenai sedikit pada dinding. Adakah anda perlu berdiri di tepi ruang kiri untuk mendapatkan kedudukan cantik melakukan simbahan berkenaan. Bagaimana pula kemampuan anda membuat simbahan dari luar GRILL hingga mencecah ke anak tangga teratas tanpa mengotori bahagian aras atas berkenaan?

Persoalan LADY.. Bagaimana pula CCTV bangunan? Takkan Teressa KOK tidak mendapatkan khidmat CCTV untuk menjaga keselamatan pejabatnya? Ada atau tiada???

Lucunya.. sebelum membuat laporan polis. Teressa lebih cepat upload di FB nya untuk tatapan rakan  FB nya. Kenapa? Cuba anda bayangkan diri anda sebagai mangsa. Adakah anda akan berada dalam keadaan tenang tanpa terkejut dan dengan selamba mempublishkan suasana ini  di media sosial. Atau anda akan sedikit panik meminta tolong dan bergegas meminta bantuan dari pihak keselamatan. Memandangkan anda telah melakukan perbuatan sebelum ini yang membuat ramai sangat marah pada diri anda.

Sebenarnya banyak keraguan tentang kejadian ini. Dan LADY meletakkan kemungkinan sangat tinggi bahawa tiada kejadian orang luar melakukannya melainkan orang dalam itu sendiri, atas arahan teressa sendiri. Motif??? Mengalihkan perhatian dari isu yang ditimbulkan sebelum ini.

Kepada teressa. Jangan mengandaikan kejadian ini menutup perhatian orang ramai ke atas keJAHATAN anda membikin video onederfull dahulu.  Jangan juga menggunakan muslihat menjadikan suasana kemarahan orang awam dan terluka menjadikan anda kononnya telah menjadi mangsa serangan berbentuk ugutan. Kerana orang awam tak sebodoh seperti yang anda sangkakan!!!!

Apapun, LADY yakin kebijaksanaan PDRM menyelesaikan kes ini.

Comments

  1. yg sebenarnya suspek tersebut adalah AYAM yg kemudiannya membunuh diri..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts