MOGA HIDAYAH : QADA

pelakon filem QADA
Dunia perfileman boleh menjadikan segalanya seolah-olah ianya adalah cerita sebenar yang sedang berlaku. Terutama plot cerita yang menyentuh perasaan, ditambahi watak-watak yang dimainkan sangat realistik.

Jangan terkejut dengan gambar di atas.

ini semua satu perkembangan yang positif walaupun sebenarnya ia sekadar memenuhi kehendak skrip lakonan.. Marsha sebenarnya bertudung dan belajar solat bagi menjayakan sebuah filem terbarunya..

Filem Qada' yang menelan belanja lebih RM500,000 tanpa kos promosi ini membariskan pelakon seperti Marsha Londoh, Sharifah Sakinah dan Amar Ashyraf yang ketiga tiga mereka merupakan teraju utama.

ayunya Marsha menyarung tudung.
Untuk penggambaran filem Qada, apa yang boleh Marsha katakan ialah watak yang diberikan kepadanye memang sangat mencabar.

Dalam filem tersebut, Marsha memegang watak sebagai seorang gadis mualaf yang telah berkahwin secara paksa dengan seorang lelaki.

"Sebelum ini saya pernah juga membawa watak sebagai gadis beragama Islam, cuma dalam filem ini saya perlu tampil dengan gaya muslimah dan perlu memahami tentang solat lima waktu yang menjadi kewajipan bagi setiap orang Islam.." komen Marsha mengenai wataknya dalam filem ni..

Mungkin ini 1 cabaran kepada artis melayu islam dengan kesungguhan Marsha. Secara pribadinya pu3 setuju watak macam ni diberikan kepada artis yang bukan beragama Islam.. Kot-kot ada yang terbuka hati dan memeluk Islam nanti... Amin

Psttttttt.... Marsha dengan lakonan gadis islamnya. Stacy dengan abg akimnya tu.. Potensi.... Heheheheh

Korang yang baca artikel kali ni, jangan dok mengutuk, sekali sekala cerita hiburan apa salahnya kan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. http://pru13n9.blogspot.com/2012/04/pru13-pakatan-rakyat-sudah-kecut-perut.html

    Hi puteri... minta tolong link kan blog kami di blog sini boleh??

    Terima kasih.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts