ANAK IKAN ADAM DAH JADI ANACONDA! KAYO POKCIK KAYOOO!!!!!


 Biar betul? blogger pembagkangpun naikbengang dengan anak ikan Anwar ni? agaknya kenapa ya? Pu3 dok baca artikel Semuthitam80 ni . terfikir gak, takkan mahasewel ipun dah membuatkan mereka macam cacing kepanasan! Knapa ya? Baca dulu artikel ini. nanti pu3 cerita berita panas selepas ini.
 
Pengacau yang semakin meracau. Mungkin itulah diskripsi yang paling tepat diberikan kepada Si Mahasewel ni. Dah kena tumbuk, dia semakin sewel nampak gayanya.

Rupa - rupanya, dikalangan penyokong kuat Pakatan Pembangkang pun turut mempertikaikan mengenai penglibatan Si Mahasewel sorang ni.

Dibawah Semut paparkan petikan dari seorang blogger Pro Pakatan yang terlebih dahulu mempertikaikan perlaksanaan demo semalam.
 
RANCANGAN Adam Adli dan kumpulan mahasiswa pimpinannya untuk mengadakan demonstrasi dari Dataran Merdeka ke Padang Merbok membantah pinjaman Perbadanan Tabung Tinggi Negara (PTPTN) pada 14 April nanti agak mengganggu penulis.
Ada beberapa faktor yang menyebabkan penulis terganggu dengan rancangan mengadakan demonstrasi ini.
Pertama, Adam Adli tidak mempunyai pengaruh yang besar di kalangan mahasiswa di seluruh negara.  Gambar-gambar dia dikasari dalam satu kejadian di Flat Kg Kerinchi tempoh hari jelas menunjukkan penolakan masyarakat terhadap kehadirannya yang hanya disifatkan ‘pengacau’.
Tanpa keupayaan menggerakkan mahasiswa dalam jumlah yang besar, bagaimana dia boleh diharap untuk memimpin demonstrasi itu nanti kerana tidak ada makna demo membantah PTPTN yang tidak mendapat sambutan mahasiswa!!
Itu belum bercakap tentang ketiadaan sokongan dari kumpulan pro Aspirasi yang memang diketahui menyebelahi kerajaan.
Dengan demonstrasi pada 14 April ini dikatakan menjadi ‘warming up’ untuk demonstrasi Bersih 3.0 yang lebih besar diadakan pada 28 April nanti, penyertaan lebih ramai mahasiswa adalah penting kerana kita tidak mahu diakhirnya nanti, rakyat menuduh gerakan seperti ini bermotifkan politik semata-mata.
 
Dah sah la yang Si Mahasewel sekor ni memang tak de tempat didalam 'bulatan' Pakatan Pembangkang. Dia hanya sekadar 'Macai' yang dibayar oleh mereka sahaja.

Elok - elok mak ayah hantar dia belajar tinggi - tinggi, akhirnya dia hanya jadi 'Lembu' Pakatan Pembangkang sahaja. Itu yang membuatkan mak ayah dia bangga? Korang fikir la sendiri!!!
 
sumber : semuthitam80.blogspot.com
 
 
BERITA PANAS LAGI BENAR.  

Menurut info yang pu3 perolehi pagi ini, seorang sahabat pu3 memaklumkan salah seorang peserta demo @ pelajar bangang yang ikut serta mengeluh kena tipu oleh si mahasewel adam adli ni. Mereka dijanjikan bayaran upah sebanyak RM1000 untuk menyertai demo di Sogo. Malangnya yang mereka terima hanya RM100 sahaja. Eh mana baki RM900 yer ? Padan muka budak tu. elok juga terasa kena tipu. balasan dunia tu dik, menipu emak bapa pergi belajar tahu tahunya join demo!!

Banyak duit Adam Adli ni, mana dia dapat duit tu  ? Kalau emak bapa dia yang taja, banyak juga duit merek sebagai pernah beruga di KTM? aloooo mahasewel Tony Pua n N_Izzah ker banker awak ? kata demo ini tidak melibatkan politik tapi duit upah tu siapa beri. kalau benar 300 orang turut serta .. 300 x RM100 = RM30,000!!!! andai benar peruntukan seorang RM1000 x 300 = RM300,000!!! adam adli ambik pula RM900 x 300 = RM270,000!!! amboi banyak duit tol dik oi! tu bau jadi barua belum jadi ketua tu dah pandai makan bahagian orang! Tu kalau yuran pengajian .. dh boleh cover sampai PhD tu dik oi!!!

wahhhh.. anak ikan Anwar ni dah jadi anaconda! habis dimaknnya anak berudu dok bontot dia . Baka Anwar dah menyular dalam diri dia dah. Eloklah , semakin ramai anak berudu join, semakin kaya budak ni. Pokcik Kayo tu!!!!!!!

Comments

  1. BAINUN BINTI AHMADApril 16, 2012 at 7:17 AM

    pesan buat anak muda....> lain kali kalau nak ikut apa2 aktiviti...tanya dulu...semak dulu...dapatkan maklumat penuh..baru buat keputusan..jadi mahasiswa bukan jadi pelajar lepasan PMR....x pe...dah kena tipu jangan join lagi.....JOM kita join gotong royong ....NRC11.....much much better...hahahaha

    ReplyDelete
  2. Biasanya 2 jenis individu je yg bakal ditipu mcm ni.
    1. Sangat bendul/ lurus dan mengharap orang sama jujur dengannya.

    2. Sangat tamak. Sentiasa mencari kesempatan dapatkan sesuatu dgn jalan mudah.

    Pelajar yg tertipu ni pu3 letakkan ia sebagai individu yang ke-2. Tamak apabila ditawarakn berarak dgn bayaran tinggi. Dh berurusan kaki penipu juga. Kira baru balasan dunia dh tu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts