KELANTAN & SELANGOR MENERIMA ANUGERAH PENTERNAK CEMERLANG!

Sekali baca tajuk, semua mesti ingat BERSIH 3.0. Hehehehe tahniah pu3 ucapkan pada penganjur tersebut kerana menyedari mereka perlu lakukan kempen bersih, menyahkan kekotoran bukan sahaja di bawah .. Hati.. Dan sudah tentunya diri mereka. Mereka segan sebenarnya nak mengaku tujuan BERSIH yang sebenar. So kenalah create sesuatu untuk cover-cover kekotoran depa ni.
AKAK! BAU BUSUK SANGAT!!!- lokasi : Perumahan Taman Bolton Gombak   (sumber: Rakan Puteri)

Lagi bagusnya apabila PAS dengan rela menyahut tawaran menyertai himpunan BERSIH. Wahhhh.. Anjuran PKR dan PAS turut serta sangat sesuai. Mereka perlu dibersihkan dari kekotoran!

Tengok gambar di atas, budak kecilpun tahu betapa baunya sampah yang terkumpu tidak kutip beberpa hari dalam kawasan selangor. Bayangkan, tius, lalat, nyamuk semua berkampung di kawasan tersebut. Belum lagi segala Virus dan bakteria yang boleh mengundang bahaya kesihatan!

Kota Bahru kelantan. Menurut sumber. Sampah ini sudah beberapa hari tidk dikutip oleh Majlis Perbandaran Kota Bahru. (sumber: rakan Puteri)
Pandang pula gambar ini pula. Serupa tak.? Tetapi ia bukan lokasi yang sama. Gambar ini dirakamkan di kelantan. Atau khususnya di Kota baharu. Baru sahaj tau gambar dirakamkan. Pagi tadi! So tak ada kata gambar ini adalah gambar 20 tahun yang lalu semasa pemerintahan BN.

tahniah! Nampaknya kejayaan pakatan pembangkang telah menyatukan dua negeri lokasi jauh menjadi sama dan serupa. Kemajuan dalam soal BERSIHnya negeriku. Kempen cintai haiwan pemusnah. Pelihara ternakan virus dan bakteri yang boleh dikormesilkan yang thanya mampu dilakukan di Selangor dan kelantan sahaja.
kawasan perumahan di Kota Bahru Kelantan. Juga menurut sumber, MPKB gagal menyelenggara kutipan sampah dengan teratur (sumber: rakan Puteri)

Dengan ini , pu3 dengan penuh hormat dan takzimnya , menganugerahkan negeri penternak cemerlang jatuh kepada Kelantan dan anak didiknya Selangor.

Yeahhhh! ada lagi negeri nak menyertai projek kormesil ini. Sila hubungi khalid gagap dan pok nik untuk dapatkan garis panduan kaedah memulakan projek. Don't worry, tiada pembayaran dikenakan. Kena berusaha lebih sahaja.

Comments

  1. itu jer ke anjing...ingat ada yg bagus...jenis anjing umngokkk!!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih. Pu3 tahu dh kena batang hidung, tunyg melenting

    ReplyDelete
  3. sudah tiba masanya rakyat bagi sapu dan tempurung kelapa untuk kutip derma biaya angkut sampah kat MB pulak.

    ReplyDelete
  4. asik nak demo bersih je...tapi selangorku kotor bila nak bersihkan ye x..

    ReplyDelete
  5. Perbelanjaannmrk bergantung seberapa banyak demo dilakukan utk ditaja heheheheheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts