VARIASI BERTUDUNG DAN TIDAK BERTUDUNG: DSP ROSMAH VS WAN AZIZAH

ada rakan mengatakan pu3 pemikiran kamal attartuk sebab lebih
bertudung.  pu3 rela memilihnya dari memilih PENIPU dan PENDUSTA
seperti Wan Azizah!
PEWARIS ANAK BANGSA

Sambungan cerita pu3 semalam. Kesan yang dilakukan oleh Anuar Bin Nordin. lelaki tersebut sehingga pagi ini tidak lagi membuat komen di  WIRAWATI PERKASA group FB selepas pu3 mengulas yang terakhir.  Masuk pula seorang lagi ,  Keluar komen menyentuh Wanita pertama negara yang tidakbertudung pula. Alahai cerita ini tidak sudah-sudahnya. Pu3 seorang yang bertudung. Pu3 tidak melihat isu DSP Rosmah tidak menyarung tudung sebagai satu halangan YAB DSP Najib tidak mampu mentadbir kerajaan Malaysia dengan baik. Walaupun mungkin sangat aktif dalam menjalankan aktiviti hariannya, tetapi pu3 melihat wanita pertama negara ini berusaha menaikkan nama negara dan suaminya di mata dunia dengan memperkenalkan program  PERMATA yang pu3 menilai sebagai program kebajikan, pendidikan yang sangat kreatif. walaupun ada individu mengatakan dia selalu melakukan aktiviti yang membazirkan kewangan. 

pagi ini, jom kita borak perbandingan DSP Rosmah mansur dan isteri idola PKR Wan azizah.

Persamaan
1. keduanya merupakan isteri kepada pemimpin yang terkenal dan menerajui organisasi yang terkenal UMNO dan PKR (Pu3 letak je PKR terkenal)
2. Sama-sama beragama Islam
3. Warganegara Malaysia
4. Sama-sama berjuang bersama suami masing-masing

Perbezaan
1. DSP Rosmah tidak bertudung. Wan Azizah bertudung (isu utama cerita kita ya)

baru sebentar pu3 membaca 1 posting yang dikirim dalam group TMX Gagasan Politk Perak. boleh keluarkan kenyataan mengapa mereka yang mengaku Islam tidak akan menyokong PM kerana isteri dan anak2 tidak bertudung... hehehehehe pu3 cabar dia. beri dalil mengata Islam memerintah agar umat Islam tidak mengangkat pemimpin yang tidak menjaga aurat keluarganya.

Pu3 cuba gak menjejak jika DSP Rosmah ini melakukan pendustaan di khalayak ramai. agak2nya pengetahuan pu3 terbatas sebab itu tidak berjaya mengesaninya melalui media. tidak kiralah media bercetak dan alternatif. Pesanan jika sahabat yang membaca ini ada bukti. letak je kat ruang komen sebagai ulasan atau jawapan bahawa pu3 salah. tetapi wan azizah? janganlah tidak mengaku pula pernah melalkukan pembohongan dan penipuan. fakta ini , masyarakat boleh dijadikan bukti kerana mereka juga mengetahuinya.

1. menipu mengatakan suatu ketika dahulu suaminya diberi racun ketika ditahan
2. menipu mengatakan suaminya mengalami kecedaraan saraf tunjang suatu ketika dahulu
3. terkini. menipu kata jam OMEGA ada padanya dalam kenyataan PC di luar rumahnya sendiri, Tetapi peliknya kenapa tidak keluarkan sahaja jam tersebut. Dia letak di mana.? kalau PC itu dibuat di luar kawasan.. maksud pu3 hotel atau pejabat PKR (Dah dilelong tak bangunan tu ya? bolehlah tidak berkesempatan nak menunjuk. tetapi ini halaman rumah tu.. luas sangtkah rumah tu sehingg tidak boleh masuk, ke bilik dan tunjukkan sahaja sebaik sahaja diminta oleh wartawan. nampak sangat penipunya. Tak bersedia? alasan je tu, dah dia yang buat PC bukabn diserbu pun. so perkara hangat ketika itu berkenaan jam OMEGA> Sediakanlah je. Takkan bengap sangat ? Presiden  PKR tu !!!!!! lawaklah. hmmmm.. lawak menyedihkan. Maharaja lawak pun meraung  heheheheheh

tidak bertudung. ia boleh berubah. tetapi seorang penipu selagi tidak bertaubat ia tidak akan berubah kerana itu sikap dan perangai. Oarang yang biasa menipu, aktiviti sehariannya pasti melakukan penipuan. ada sahabt pu3 pernah berpesan kepada pu3. Jangan memulakan apa juga dengan berbohong. ia akan berterusan dengan penipuan kerana menutup pembohongan. - setuju. pu3 sangat bersetuju.

ada tak hukum dalam Islam , jatuhkan hukuman orang tidak menutup aurat (bertudunglah ya) ada tak (sila tinggalkan dalam komen ya) tetapi hukum orang berdusta atau penipu? heheheheheh adakan... so fikirkanlah.. lantak koranglah mana yang kata pu3 ni pemikiran kamal attartuk . dari pu3 memilih seorang pembohong dan penipu. belum ada sejarah menunjukkan kemusnahan negara berlaku kerana isteri tidak menutup aurat tetapi musnah apa sahaja kerana penipuan. sangat banyak buktinya.

Comments

  1. perempuan yg betul2 baik pasti tahu menjaga gamanya.. (menutup aurat)

    ReplyDelete
  2. Perempuan yang baik sememangnya menjaga aurat tetapi dalam masa sama menjaga akhlaknya serta perlakuannya. Walaupun suami mengarahkannya melakukan kemungkaran, perempuan yg baik tak wajib mematuhi perkara tersebut.

    ReplyDelete
  3. X semesti diracun itu boleh membawa kematian.Pemimpin yg beragama islam dan juga seorang suami perlulh menggunakan kuasa vetonya bagi membawa isterinya ke jln kebaikan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts