PERLUKAH HIMPUNAN JALANAN MEMBALAS HIMPUNAN JALANAN

PEWARIS ANAK BANGSA
Ambiga komunisme alaf baru

Ada permit atau tiada. Bagi Pu3 masih sama. Jika ada kenalan Pu3 mengatakan bahawa kenapa harus menghalang himpunan atau demontrasi sedangkan amalan ini sudah sering dilakukan di Barat dan tiada berlaku pertempuran. Wahh.. kajian yang mana kenalan pu3 ini buat. Pu3 akui keadaa demontrasi aman itu lazimnya ia tetap berada dalam keadaan aman kerana memperjuangkan perkara yang berbeza contohnya himpunan kumnpulan yang mencintai alam semula jadi dari berlaku pencerobohan dan sebagainya. Setakat inim tiada dmontrasijalanan yang membangkitkan isu pentadbiran itu berakbir dengan keamanan. sebagai contoh di Korea dan manila. Himpuna pelajar ang menegur konon kerajaan, mulanya berarak dengan penuh disiplin, tetapi pergerakan perarakan berubah corak apabil ada segelintir mulai mengganas.

Contoh lagi situasi di Mesir dalam tahun ini juga. ang mengalami kerugian adalah mereka yang tidak terlibat sedikit rusuhan tetapi merasai penderitaan apabila khilangan ahliui keluarga. Peritnya lagi apabila harta benda mereka musnah, sumber pendapatan mereka hancur .

Kali ini Pu3 berpandangan himpunan BERSIH  dan perancangan himpunan PATRIOT dan himpunan PUTIH kata PRKASA. pu3 akui betapa beraninya dan semnagatnya mereka memperjuangkan kerajaan dan cintakan keamana Malaysia serta kuatir apa yang dilakukan oleh himpunan BERSIH akan mencemarkan imej negara. Tetapi bagaimana corak himpunan tersebut? Pu3 sangat kuatir .. khuatir keselamat pejuang bangsa , pu3 sangat risau bagaiman aspek keselamatan mereka yang hendak menghalang kumpulan individu yang menyertai Himpunan BERSIH yang jelas sangat beremosi. eeeee... sungguh menakutkan. Tidak bolehkah kita serahkan sahaja perkara ini kepada pihak keselamatan, biar mereka engendalikan Himpunan BERSIH ini.

Persoalan pu3, adakah ini sahaja jalan penyelsaian menghadapi Himpunan BERSIH ini?

Comments

Popular Posts