SIAPA AMBIGA YANG MENJADI IDOLA MAT SABU

PEWARIS ANAK BANGSA
 berikut adalah jawatankuasa Himpunan BERSIH 2.0 yang teruja untuk menjayakan hasrat ala2 rusuhan di Mesir.

1.      AMBIGA SREENEVASAN (pengerusi)
2.      MAT SABU (Timbalan Pengerusi)
3.      ANDREW KHOO
4.      K. ARUMUGAM
5.      DR. FAROUK MUSA
6.       HARRIS IBRAHIM
7.      LIAU KOK FAH
8.      MARTA CHIN ABDULLAH
9.      RICHARD Y. W YEOH
10.  DR. TOH KIN WOON
11.  DATUK YEO YANG POH
12.  ZAID IBRAHIM
13.  DR SUBRAMANIAM PILLAY
14.  ARUL PRAKKAS

Cuba kira berapa orang Melayu Islam. Berapa Cina dan India. Sudah kirakan. pu3 bukan mengajar sahabat semua melakukan pengiraan sebenarnya. tetapi Pu3 ingin kita fokus kepada penama pertama di atas. Tak kisah jika blog pu3 terlambat memberitahu siapa ambiga sebenarnya.
1. Seorang beragama  Hindu (Pu3 tak kisah apapun agama nya, kepercayaan hak rakyat Malaysi. Tiada halangan untuk mereka melaksanakan kepercayaan tersebut.
2. Anti Islam ( Yang ini buat Pu3 berapi tengok minaci ini.)
3. Penyokong Murtad ( Sanggup menjadi penguambela perempuan murtad. Ceh! laknat punya minaci)

Apa yang buat pu3 bertambah tidak hargai minaci ini . dialah peguam terhangat di pasaran suatu ketika dahulu apabila menjadi peguambela kes Lina Joy, murtad. Mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan Malaysia .
Ketika memegang jawatan Presiden Majlis Peguam-Peguam malaysia, Minaci ini telah menganjurkan forum mempertikaikan kuasa mahkamah Syariah melibatkan kemasukan orang Bukan Islam masuk Islam (Kes pengislaman) memutadkan orang dia suka hati tetapi sangat benci pula orang bukan Islam memeluk agama Islam!
Minaci ini seorang pendokong dan penggerak IFC (Inter Faith Comission atau dikenali sebagai Suruhanjaya Antara Agama) yang pernah mengatakan bahawa perceraian dalam islam adalah Zalim dan menyokong pluralisme agama.
Minaci ini dahlah membantu si murtad lina Joy, dia juga menawarkan perkhidmatan guaman secara percuma kepada pengkhianat agama Islam sekiranya kes mereka di bawah ke mahkamah persekutuan
Paling rendah kualiti Minaci ini apabila menghina mahkamah Syariah apabila menjadi penyokong kuat kepada seorang wanita India yang memohon menjadi peguam Syarie . Alhamdulillah permohonan itu ditolak
p/s: 4 mamat Islam ini pu3 nasihatkan jika berpegang teguh kepada kalimah Allah, kembalilah mengucapkan dua kalimah syahadat.

Comments

Popular Posts