TETAP DALAM PR KEPUTUSAN PAS- SOAL HALAL HARAM BELAKANG KIRA

PEWARIS ANAK BANGSA
Jelas keputusan yang telah diumumkan oleh kepimipinan PAS ini agak mengecewakan Pu3 kerana mereka sanggup berada dalam pakatan rakyat walaupun berbeza ideology. Apa lagi kenyataan Presiden PAS berkenaan keizinannya terhadap perkara HALAL dan HARAM belakang cerita menampkakkan bahawa perjuangan PAS hanya kulit semata. Jelas kepimpinan PAS merelakan perjuangan mereka ditolak ketepi asalkan mereka masih berada dalam kedudukan PR. Beginikah dikatakan perjuang Islam? Atau sejak azali lagi Dasar PAS hanya sekadar retorik sekadar menarik perhatian orang Melayu untuk menyertainya.

Ucapan dasar Presiden PAS bertemakan "Membangun Negara Berkebajikan bukan Megara Islam" di Muktamar PAS Pusat kali ke-57 mendapat reaksi positif daripada pemimpin DAP dan PKR.Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang hadir sebagai tetamu ke muktamar yang bermula hari ini di Dewan Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) berkata, ucapan dasar tersebut mempunyai mesej yang jelas mengenai peranan PAS hanya untuk negara kebajikan sahaja bukan negara Islam.Wan Azizah turut memuji sikap Pas yang banyak membantu memulihkan imej suaminya Anwar Ibrahim daripada dipandang serong ekoran pendedahan video seksnya. Sementara itu, ahli Parlimen Seputeh daripada DAP, Teresa Kok berkata ucapan dasar tersebut telah memberi satu ruang baharu PAS bersama Pakatan Rakyat dengan menggugurkan perkataan Islam sebagai dasar dalam parti Pas.- pengundisetiasungairapat.blogspot.com

Berbahagialah PAS dalam PR selamat bertahan dengan gelombang dikeldaikan dan diperkudakan. Gembirakan DAP kerana mereka masih memiliki PAS yang rela diperkudakan diri mereka. Semakin jantanlah PKR kononnya kerana mereka masih memiliki sahabat dalam perjuangan tunggangan.

Comments

Popular Posts