POLITIK MEREKA SEMAKIN TIDAK MATANG

PEWARIS ANAK BANGSA
Banyak perkara yang berfikiran dalam fikiran pu3 terutama suasana yang tidak seihat berada di sekeliling pu3. Semasa kecil, pu3 selalu dinasihatkan oleh abah pu3 agar cepatlah matang jika hendak kuat menghadapi kehidupan mendatang. Apabila pu3 dewasa, pesanan abah menjadi panduan pu3 walau ada kalanya pu3 akan kembali kepada rutin pu3 bermain anak patung beruang kesayangan pu3. Sekadar merelaxkan fikiran.

Abah pernah menasihat, jika masuk dunia politik, kita kena bijak dan matang. Pu3 terima cabaran tersebut, berusaha menjadi realistic, sememangnya itulah pembawaan pu3. Tetapi sekrang.. pu3 terlihat bahawa kematangan politik itu bukan dinilai berapa lama mereka menghirup udara politik. Apa yang pu3 sedar, ada di kalangan pewatak politik semakin berusia, semakin Nampak tidak matang dalam perjuangan. Merka telah jadikan gelanggang politik seumpama permainan ‘combet’ dan tembak2 ala2 koboi mengalahkan musuh. Tanpa memikirkan kesannya pada mereka yang sebagai pemerhati atau lalulang di kawasan sekitar.

Himpunan BERSIH 2.0. versi Malaysia. Ambiga ini kelulusan undang2.. malahan pengikutnya boleh tahan pendidiakan mereka dalam undang2 tolak je Mat sabu. Ditauliahkan sebagai profesiaonal dan keulamakkannya yang entah di mana konvokesyennya.. agak2 dalam mukhtamar PAS baru2 iniler dia terima sekalung keulamakannya tu. Tetapi mereka seperti tiada idea. Meniru apa yang elaku di mesir sebagai cara mengganggu pentadbiran dan merosakkan reputasi keamanan yang disandang oleh Malaysia PERTAMA di Asia Tenggara. Tempat 11 dalam keamanan sejagat. Mereka seperti di bawah panggangan api tidak menerima hakikat tersebut dan berusaha merosakkannya.

Pu3 melihat mereka ini bukan sepsis yang boelh dihormati. Mereka anak2 yang tidak menghargai apa yang diberi oleh ibu bapa mereka. Mereka jadi seorang yang berpendididkan kerana lahir dalam Negara Malaysia. Ilmu mereka terima hasil tanggungjwab dilaksanakan oleh kerajaan BN sekarng. Persoalannya apa tanggungjawab mereka pula

Ada sahabat mengatakan DS Hishamuddin macam kalah dengan Ambiga.. tetapiu pu3 tidak melihat itu sebagai berdiam. Pu3 melihat menteri keselamatan dalam negeri ini ada strateginya yang bertindak tidak kena semula kepada kerajaan BN sekarang. Pu3 harapkan seperti itulah. Heheheh pu3 berkata bukan kerana pu3 peminat kepimpinan ini, tetapi atas dasar pengamartan pu3 dan harapan pu3. So. Peribadi.,. nak bantah sah memamng tak ingin himpunan BERSIH ini, tetapi kedegilan MINACI ini sah berlangsung juga. Pu3 harap seminit sahaj mereka bergerak buat perhimpunan, ketika itu bertindaklah menangkap mereka.
All the best. Matanglah jika anda ingin dipandang, usah menjadi kanak-kanak dalam usia sudah bergelar amma atau appa. Abi ataupun mama he papa. Memalukan anak dan cucu cicit sahaja.

Comments

Popular Posts