PEMUDA BN DIMINTA AMBIL TINDAKAN TERHADAP PEMUDA MCA PASIR GUDANG


KLUANG:  Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) diminta mengambil tindakan terhadap Pemuda MCA Pasir Gudang yang bertindak memutuskan hubungan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung isu Himpunan Rakyat Bersatu.

Mengulas perkara itu, Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata kenyataan Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang, Chia Chow Hui memutuskan hubungan dengan Presiden UMNO yang juga Pengerusi BN, adalah tidak wajar dan harus dinilai semula.

"Saya nak ingatkan kepada mereka krisis kepimpinan MCA banyak berlaku sebelum ini dan kita dalam BN, khususnya UMNO tidak pernah menidakkan kepimpinan MCA apabila mereka berdepan kemelut yang dihadapi," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Korban Perdana Parlimen Sembrong di Dataran Taman Desa Sejahtera, di sini hari ini.

Hishammuddin yang juga Ketua UMNO Bahagian Sembrong berkata Pemuda MCA Pasir Gudang perlu kembali kepada ketetapan MCA itu sendiri dan menyokong BN dan kepimpinan Pengerusinya.

Beliau juga bersetuju dengan pandangan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin yang juga Pengerusi BN Johor, supaya Pemuda MCA Bahagian itu memperbetulkan haluan politiknya. - BERNAMA

Comments

Popular Posts