KEMENANGAN MAHASISWA PRO-KERAJAAN BUKTI ' GEN Y' FAHAMI PERJUANGAN BN : NAJIB


MUAR:  Kemenangan besar mahasiswa prokerajaan dalam pilihan raya kampus di tujuh universiti awam baru-baru ini membuktikan generasi baharu memahami perjuangan kerajaan Barisan Nasional (BN), kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.


Beliau menyifatkan, kemenangan mahasiswa prokerajaan itu adalah pertama kali dalam sejarah pilihan raya kampus di negara ini.

"Siapa kata kita tidak laku dengan kalangan Gen Y? Mereka boleh sokong, dengan syarat kita dapat memaparkan perjuangan kita kepada mereka.

"Beri mereka faham apa sebenarnya dasar kita, matlamat perjuangan kita dan cara kita," katanya ketika berucap merasmikan bangunan baru UMNO Bahagian Muar di Jalan Meriam di sini, hari ini.
Najib, yang juga Presiden UMNO, berkata buat pertama kalinya dalam sejarah, pilihan raya kampus di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Malaya (UM) dan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang selama ini dimonopoli mahasiswa propembangkang, juga dimenangi mahasiswa prokerajaan.

"Kalau mereka (generasi baharu) faham, mereka boleh terima yang masa depan mereka sebenarnya adalah kemenangan kita. Wujudnya mereka di universiti juga kerana kita," kata Najib.

Pada pilihan raya kampus sesi 2015/2016, kumpulan Pro-Aspirasi iaitu kumpulan mahasiswa prokerajaan mendominasi kemenangan di UM, UKM, Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan UIAM. - ASTRO AWANI

Comments

Popular Posts