TENTANG HIJAU

Sengaja nak lari sikit dari kebiasaan pu3. Pu3 nak bercerita perkara betul tetapi menarik tentang perkaitan warna , sebab itu ada pihak perasan dengannya:

1. Secara umumnya, HIJAU mampu menenangkan dan merelakskan mental, fizikal, membantu mengurangkan tekanan, keresahan, kebimbangan serta memberikan lebih keyakinan dan keharmonian dalam diri seseorang yang mengenakan HIJAU atau memandangnya.

2. HIJAU digunakan di seluruh dunia sebagai simbol keselamatan

3. Dalam kepercayaan beberapa agama, HIJAU sering dijadikan sebagai warna keagamaan dan dikaitkan dengan kebangkitan selepas kematian atau kehidupan semula.

4. Di Jepun, HIJAU dianggap sebagai warna kehidupan abadi.

5. Di China, batu Jed ( berwarna hijau) mewakili kemurnian dan kecantikan.

6. Di Portugis, HIJAU adalah warna harapan bagi penduduknya kerana dikaitkan dengan musim bunga

7. Di tanah tinggi Scotland, penduduknya memakai warna HIJAU sebagai tanda penghormatan atau penghargaan buat seseorang.

8. HIJAU, hijau kebiruan dan biru adalah warna yang dianggap suci di negara Iran kerana ia menjadi warna simbol kepada Syurga

9.Apabila mata keletihan ketika membaca buku atau melihat skrin komputer terlalu lama, pakar mata menasihatkan agar kita berhenti seketika. Pejamkan mata dan alihkan pandangan mata itu kepada sesuatu yang berwarna HIJAU beberapa ketika. Ini dapat menyegarkan kembali mata dan merehatkannya

Menarikkan. Tetapi sesuatu tentang HIJAU yang pu3 rasa kesemua di atas langsung sebaliknya. Tetapi ahli-ahlinya sangat perasan dengannya. warna itu bukan sahaja memudaratkan keselamatan, mengganggu mental dan fizikal. Bukan lambang penghormatan, apa lagi warna HIJAU PAS!

Comments

Popular Posts