CERDIKLER SIKIT BOS

Perlukah? Betulkah? Apa yang SUB ni buat . Itu korang punya penerimaan. Pada pu3 ia adalah suatu kenyataan yang berbaur cari publisiti dan tak cerdik langsung.

Semalam dua perkara yang pu3 perolehi. 1 kenyataan SAKIT dtk kamilia berkenaan ketuanya yang sepatutnya tidak wajar bagi orang yang normal dan waras lakukan. Kot apa yang dikatakannya semasa tak waraslah tu kot. Tu yang cakap ikut sedap hati je. Tak per, hal antara dia tu biarlah urusan mereka sahaja. Pu3 takkan involeve walau begitu tak bermakna tak berhak menegurkan

Kedua adalah kenyataan dibuat oleh SUB dalam media. Perrrggghhhh! Nasib SUB kawasan pu3 tak sebengal SUB ni. Siapa yang membaca NST semalam, mesti dah agak kawasan mana dimaksudkan tu.

Apa yang pu3 nak katakan. Kenyataan ini sangat tak bijak. Andai tindakan undian sokong mengangkat tangan dalam mesyuarat di hadapan big bos tupun nampak betul diktator KUASA bos tu. Dah masing-masing nak jaga kedudukan, undian angkat tangan tu dah kira andai menongkah arus lawan cadangan bos, sah seperti serah leher untuk digantung sehingga mati dalam kawasan.

Selepas itu dengan bangganya membuat kenyataan ke media tentang keputusan menolak unutk mencalonkan wakil rakyat tersebut, alasanpun 1 hal.. Kegagalan menyertai beberapa sesi mesyuarat bahagian dan menyertai program kawasan yang dianjurkan oleh merekam ceh..

Teguran pu3, walau tak dapat restu big bos kawasan, walau tidak dapat sokongan AJK kawasan. Undian korang hanya berapa je. Andai rakyat sangat menerimanya kerana kerja yang ditunjukkan, bakti yang dihulurkan. Restu dari korang tak ke mana, jawatan korang tu bukan hak mutlak. Ia akan bertukar jika ahli menolak.

Kenalah bijak membezakan hak mutlak dan hak akar umbi. Keputusan korang bukan mencerminkan itu suara akar umbi. Dan pesanan pu3 pada mereka yang nak survival. Jangan sangka bodek big bos depan, tikam belakang tu, tak ada pihak yang tau. Pu3 ni luar kawasanpun dah tau apa lagi pihak atasan. Sendiri mau ingatlah.

Comments

Popular Posts