PEREBUTAN KERUSI DALAM PAKATAN MERUNCING!!!

Dah nama pakatan emergancy. Bergabung hanya kerana nak mengalahkan BN. Hakikat agenda perjuangan antara mereka sangattttt berbeza. Hubungan 'BISUL NAGA' Pakatan ini kini bila-bila sahaja pecah mengeluarkan nanah yang teruk busuknya.

Pengelutan dalaman terbaru yang melanda Pakatan Rakyat (PR) sekarang ini membabitkan perebutan kerusi DUN & Parlimen antara DAP & Pas Kedah hanyalah satu daripada ratusan bukti yang menunjukkan PR bakal menempah maut dalam PRU 13 kelak.

Menurut Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik yang juga ADUN Kota Darul Aman, jika dalam PRU akan datang Pas gagal memberi lebih banyak kerusi untuk ditandingi DAP, bermakna akan berlaku pertandingan tiga penjuru.

Kenyataan berbau ugutan tersebut bukan saja menyebabkan ramai penyokong Pas berang naik darah, malah tidak kurang juga yang mula mempertikaikan peranan DAP dalam PR yang dilihat cuba mendominasi arah haluan gabungan tersebut.

Rupanya penyokong Pas baru sedar sikap sebenar DAP sedangkan dah lama kita ketahui betapa kiasunya DAP dalam menjaga kepentingan mereka berbanding mengutamakan kepentingan bersama.

Dalam BN lain halnya. Konsep pembahagian kerusi jikapun terkadang ada kesulitan dan masalah antara komponen BN, jalan penyelesaiannya tetap dirundingkan bersama kerana tertubuhnya BN itu adalah kesinambungan dari parti Perikatan yang lahir atas niat & hasrat murni untuk membela rakyat & memerdekakan negara.

Ikuti lanjutannya di sini : http://parpukari.blogspot.com/2012/03/pru-13-
berebut-kerusi-petanda-pakatan.html


P/s: terbayang ngan pakatan di sabah. Nampak sangat belum bergabung sudah nampak tak sebulu. Masing-masing tunjuk depa lebih ok

Comments

Popular Posts