LEMPAR JE BUKU JINGGA KE TONG SAMPAH!!

Kenapa saat kemuncak PRN sarawak pakatan pembangkang mengeluarkan "buku jingga"? Dalam keadaan sangat tergesa-gesa. Isi kandungannya jelas tiada kajian tepat, semua berbentuk fikiran spontan. Asal ada untuk menggula-gula hati bakal pendengar dan pembaca. Atau perkataan lebih tepat JANJI GULA-GULA KAPAS. Kini gula-gula kapas sudah mengeras. Tak sedap dikunyah.

Buku Jingga yang keluar sebelum PRN 2011 di Sarawak akan dilempar balik ke dalam tong sampah!!??  Segala kajian yang tidak pernah dibuat oleh ketua pemimpin pembangkang yang hanya tahu  pengajian Melayu terpaksa dikaji semula untuk memerintah Malaysia yang berbilang kaum!!??  

Kejayaan Kelantan yang sering ditunggu sehingga kini masih belum juga tercapai mahupun hampir setahun buku Jingga sudah keluar namun tiada yang mengamalkan prinsip atau cadangan buku Jingga yang lemah itu!!??

Apakah Pakatan Haram akan mengeluarkan Buku Jinggay untuk PRU13 kelak memandangkan sebelum ini tiada satu pun yang dapat digunakan di Sarawak dan Sabah?!!! Pakatan Pembangkang tak mampu membalas hujah kelemahan Buku Jingga

Klik di sini untuk cerita selanjutnya : http://putihmaya.blogspot.com/2012/03/buku-jingga-lempar-balik-dalam-tong.html

P/s: adakah buku jingga ini ideanya tercetus apabila mereka menatap buku YELLOW PAGE petunjuk perkhidmatan yang dikeluarkan TMNet? Hehehe nama lagi idea spontan kan

Comments

Popular Posts