KOMPUTER 1 MALAYSIA PUN DIRAMPAS? ZALIMNYA!

Zalim! Sememangnya sangat zalim. Inilah tindakan Majlis Batu Gajah merampas harta persendirian rakyat hanya kerana gagal membayar cukai pintu suatu tindakan sangat tak sewajarnya berlaku.

Bayangkan, Hanya kerana tidak mampu membayar cukai pintu beberapa ratus ringgit sahaja rumah mereka digeledah, harta dirampas seperti motosikal sehinggakan komputer 1 Malaysia pun dirampas seolah-olah komando Zionis merampas kapal Flotila begitulah lagaknya.

Walaupun beberapa rundingan telah diadakan agar pemilik rumah yang rata-rata orang Melayu membayar sedikit pada hari ini tetapi Puan Zailayati Binti Lot orang Sarawak iaitu pegawai undang-undang tetap berkeras untuk masuk ke rumah yang ada anak kecil dan merampas harta mereka. Sehinggakan Sungai Rapat Online yang cuba mententeramkan keadaan hampir ditahan oleh Polis yang datang bersama mereka kononnya SRO dituduh menghalang kerja mereka. Begitu angkuh sekali Puan Zailayati! Dengan angkuh Puan Zailayati berkata "jangan cuba menghalang saya"

Perbuatan mereka ini disifatkan sebagai zalim, walaupun undang-undang mengatakan boleh rampas tetapi kita sewajarnya mempunyai pertimbangan yang lebih berhemah, kerana pemilik-pemilik rumah tersebut adalah majoriti berpendapatan rendah.

Mereka bukanlah hendak melarikan diri dari membayar cukai tafsiran tetapi mereka minta membayar secara ansuran bermula hari ini setakat yang mereka mampu. Difahamkan hanya rumah orang Melayu sahaja digeledah sedangkan kilang-kilang, kedai-kedai milik peniaga Cina tidak dipedulikannya.

Adakah ini akan menyebabkan pengundi/rakyat akan membenci kerajaan yang sedia ada atau mungkin mereka ini adalah staf yang menyokong pembangkang.

Ikuti selanjutnya di http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/03/majlis-daerah-batu-gajah-cukup-zalim.html

Comments

Popular Posts